י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרבי העביר תרומה לנכד

תחת קורת גג אחת: חסידי בעלזא בבני ברק עושים היסטוריה

לאחר שנים רבות שחסידי בעלזא בעיר בני ברק לא התכנסו תחת קורת גג אחת, זה יקרה בסוף החדש באולם ענק בכפר סבא. העסקנים קיבלו את ברכת הרבי ואת תרומתו שהעביר לנכדו הגדול הרה"ג רבי שלום רוקח. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים לקראת ההיסטוריה 

תחת קורת גג אחת: חסידי בעלזא בבני ברק עושים היסטוריה
עסקני בעלזא בב"ב אצל הרבי מבעלזא צילום: א.מ.ש

היסטוריה בקהילת חסידות בעלזא בעיר בני ברק, לקראת התוועדות היסטורית 'פתחי עולם', שתתקיים בסוף החודש במרכז אירועים ענק בכפר סבא. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאור הגידול והריבוי הטבעי של משפחות חסידי בעלזא המתגוררים בעיר התורה והחסידות, ולאחר שנים רבות שחסידי בעלזא בעיר לא התכנסו תחת קורת גג אחת, יעשו החסידים היסטוריה בשלהי חודש שבט, בו חוגגים בחסידות את 'יום ההצלה' ושיקום ובניית החסידות לתפארת לאחר השואה, בשילוב יומא דהילולא של האדמו"ר מהר"י מבעלזא זי"ע מייסד 'מחזיקי הדת' שנוסד ביום כ"ג שבט. הרבי מהר"י מבעלזא אמר: "שיום כ"ג יהיה יום גדול".

כל קהילת בעלזא בבני ברק יתכנסו להתוועדות ענקית שתתקיים ביום רביע פרשת משפטים כ"ד שבט, במתחם וואלי הענק בכפר סבא. עסקני 'קרן התורה' שהוקם בחודש האחרון נכנסו בימים אלו למעונו של האדמו"ר מבעלזא שיסד את 'קרן התורה בני ברק' והרים מתרומתו לקראת ההתוועדות ההיסטורית, הרבי נתן את התרומה בידי נכדו בכורו הרה"ג רבי שלום רוקח המכהן כראש כולל 'ברכת אהרן' בביהמ"ד 'בית פנחס' דחסידי בעלזא בבני ברק, הרבי עבר על פרטי ההתוועדות והורה להגדיל את יעדי הקרן השנתיים לטובת אברכי הכוללים, כמו"כ הנחה את העסקנים היאך לחלק את כספי התרומות לאברכי הכוללים.

כאמור תכונה לקראת ההתוועדות המרכזית, כאשר בימים אלו מגיעים לכל בתי החסידים תיעודים היסטוריים ודברי תוכן איכותיים, בצירוף דיסק מיוחד עם שיר חדש שחובר במיוחד, לקראת המעמד על המילים של הרבי הקודם  מהר"א זי"ע, 'שיש להכין דור שלא ייבוש לקבל פני משיח צדקנו' המושר ע"י מקהלת 'נשמה' וחסידימלעך עם בעל המנגן יענקי אויש.

בנוסף עמל צוות ענק מעסקני החסידות על סיום הפקת ז'ורנאל מיוחד עם תכנים היסטוריים מימות הקמת מרכזי החסידות בבני ברק לפני למעלה מיובל שנים, דפי זכרון לזקני החסידות שנפטרו לבית עולמם, תמונות נדירות משנות עבר וביקורי קודש של גדולי ומאורי הדור בבתי הכנסת של החסידות בבני ברק. מדור מיוחד יוקדש בז'ורנאל לבעלי עסקים בעיר בני ברק, להקדיש ברכה ללקוחותיהם ומכיריהם חסידי בעלזא תושבי העיר, המהווים כוח קניה ופעיל מרכזי בעיר בני ברק.

צפו בתמונות מביקור העסקנים במעונו של האדמו"ר מבעלזא

חסידות בעלזא התוועדות הרב שלום רוקח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד