י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחלוקת על נסיבות המוות

בן 70, דמות מוכרת במחאות בדרום הר חברון, נהרג

‏מת מפצעיו סולימאן אל-הד'אלין, בן 70, שנפצע במהלך עימות עם המשטרה בשבוע שעבר. זה קרה בתום החרמה של כלי רכב בלתי חוקיים בדרום הר חברון, הפלסטינים אומרים שנדרס על ידי הגרר וננטש שם בלי לבדוק מה מצבו, המשטרה אומרת שזינק לגרר ונפל לקרקע

בן 70, דמות מוכרת במחאות בדרום הר חברון, נהרג
סולימאן אל-הד'אלין צילום: מתוך הטוויטר של נורית יוחנן

מת מפצעיו סולימאן אל-הד'אלין, בן 70, תושב דרום הר חברון, דמות מוכרת בהפגנות, הוא נפצע במהלך עימות עם המשטרה באום אל-חיר שבדרום הר חברון לפני שבועיים. עדי ראייה פלסטינים סיפרו ל'כאן חדשות' כי אל-הד'אלין נדרס על ידי גרר שהובא על ידי המשטרה למקום בתום החרמה של כלי רכב בלתי חוקיים (משטובות) וכי לאחר הדריסה הנהג לא עצר לבחון את מצבו של הפצוע. כך דיווחה נורית יוחנן.

מהמשטרה נמסר כי "במהלך פעילות אכיפה נגד רכבי משטובה שבוצעה על יד כוחות משטרה בשיתוף רכב גרר בשירות המשטרה בסמוך לכפר אום דרג', החלה הפרת סדר אלימה של פורעים תושבי המקום כלפי הכוחות. במהלכה, נחסמה תנועת הגרר ורכבי המשטרה והושלכו אבנים לעבר השוטרים ונהג הגרר באופן שסיכן את הכוח. בתגובה".

עוד נמסר מהמשטרה, כי "לוחם צה"ל אשר פעל בניידת המשטרה ביצע ירי באוויר. במהלך תנועת הכוחות לכיוון היציאה תוך השלכת אבנים לעברם, זינק אחד המתפרעים על רכב הגרר, נפל אל הקרקע ונחבל. בסיטואציה שנוצרה, בה המון משולהב ניסה לפגוע באופן ממשי בכוח האוכף, לא ניתן היה לעצור ולסייע לנפגע והוא טופל על ידי הסהר האדום שהגיע למקום".

אל-הד'אלין היה דמות מוכרת במחאות בדרום הר חברון, והיה משתתף קבוע בהפגנות ועימותים עם המשטרה באזור.

מחאות חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד