י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מבחן קואליציוני

גם ללא וודאות לרוב - חוק הגיוס יעלה להצבעה

ברקע השאלה הבוקר סביב דיון ה-40 חתימות במשכן הכנסת, על סדר יומה של המליאה עומד לעלות היום גם חוק הגיוס לקריאה ראשונה | היעדרותם של שישה חברים שאומתו לנגיף, לצד השאלה באם רע"מ תצטרף לקריאה הקואליציונית, מטילה בספק את סיכוייו של החוק לעבור 

גם ללא וודאות לרוב - חוק הגיוס יעלה להצבעה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך סדר היום של הכנסת צפוי לעלות היום גם חוק הגיוס שנדחה מזה כחודשיים, בשל בעיות לגיוס רוב להעברתו. אלא שהחלטת בג"צ בשבוע שעבר לא משאירה לקואליציה ברירה.

בהנהלת הקואליציה החליטו להעלות היום (שני) את חוק הגיוס להצבעה בקריאה ראשונה, זאת בשל החלטת בג"צ כי על המדינה להודיע עד ליום רביעי הקרוב אם חוק הגיוס מתקדם בכנסת.

ההחלטה התקבלה בשל הדרישה של משרד הביטחון לדחות את מועד פקיעת חוק הגיוס בפעם ה-11, בעוד שלושה חודשים נוספים. שופטי בית המשפט העליון סירבו לקבל את הדרישה רק בתנאי שחוק הגיוס יעבור קודם לכן בקריאה ראשונה.

טרם ברור אם יושג הרוב הדרוש להעביר את החוק, גם בשל קבוצה של 6 חברי כנסת מהקואליציה ששוהים בבידוד לאחר שאומתו לנגיף קורונה, וגם מצד הספק אם רע"מ יצביעו בעד החוק.

יצוין כי עד כה סירבו ברע"מ להבהיר רשמית כיצד יצביעו על חוק הגיוס, שכן לאורך ההיסטוריה, בסיעות הערביות סירבו להצביע על חוקים שעניינם גיוס לצה״ל. כך שללא תמיכת רע"מ העברת החוק מוטלת בספק גדול.

חוק הגיוס מפלגת רע"מ החלטת בגצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד