י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ומי המפסיד הגדול?

המשחק מתחיל מחדש: כך תשפיע התפטרות נתניהו על החרדים

בימים האחרונים עסוקה הזירה הפוליטית בשאלה הגורלית סביב עסקת הטיעון המתגבשת בין יו"ר האופוזיציה נתניהו לבין הפרקליטות | במידה ואכן יחליט נתניהו לפנות את כסאו, צפויות השלכות רוחביות רבות על הרכב הממשלה הנוכחי, אך לא רק | כך ינהגו הסיעות החרדיות ביום שאחרי

המשחק מתחיל מחדש: כך תשפיע התפטרות נתניהו על החרדים
נתניהו נואם בפני חרדים צילום: פלאש 90

אחרי שנים ארוכות בהן החרדים הלכו צעד אחר צעד בעקבות בנימין נתניהו, פרישה שלו מהזירה הפוליטית צפויה להשפיע רבות על המפלגות החרדיות בטווח הזמן המיידי, אך לא רק. 

אם אכן עסקת הטיעון המתגבשת תצא לפועל בסופו של יום, מלבד הרווח הפוליטי אותו יגזרו החרדים, הם יכנסו לראשונה למערבולת לקראת הרכבת ממשלה חדשה.

כידוע, בעיקר בשנתיים האחרונות קשרו המפלגות החרדיות את גורלם בגורלו של נתניהו, כאשר המפלגה האשכנזית 'יהדות התורה', נגררה אחרי מקבילתה הספרדית, 'ש"ס', בהובלת היו"ר אריה דרעי, שעשה זאת למטרות פוליטיות כדי למקסם ולהרוויח מנדטים על חשבון הליכוד, וכפי שהוא עצמו התבטא בקמפיין הבחירות החולפות בזמן שש"ס הייתה צמודה לליכוד גם בקמפיין החוצות.

פרישה של נתניהו תהווה רווח פוליטי לש"ס כפי היה ניתן להיווכח כבר אמש בתוצאות הסקרים, בהם ש"ס זינקה לעשרה מנדטים, וההערכה היא שאלו יעלו עוד יותר בבוא היום, מאחר ומלבד הקהל הטבעי של המפלגה, ישנם עוד כעשרה מנדטים שמתלבטים בכל פעם בהצבעה בין ש"ס לליכוד, וכעת ללא נתניהו במגרש, הם כנראה יעדיפו לתת את קולם לש"ס.

אך מלבד כך, ההשלכה המיידית היא אנחת הרווחה בסיעות החרדיות שם יהיו משוחררים מהגוש שהקים נתניהו ויוכלו לנהל מגעים להיכנס לממשלה ולנסות לתקן את הפגיעות במגזר שנחקקו בחודשים האחרונים. וייתכן כי בטרם יכריעו בליכוד מי יעמוד בראש, בסיעות החרדיות כבר יחלו את שיתוף הפעולה עם הממשלה ואולי אף ישנו את הרכבה.

אחד המפסידים מהאפשרות שתוקם ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית, הוא אריה דרעי, שאמור לפרוש בימים הקרובים מהכנסת, ומשכך לא יוכל לכהן כשר בממשלה שתוקם, בעוד ממשלה שכזאת עלולה להאריך את ימיה. לדרעי יהיו כשלוש שנים של בצורת מחוץ לכנסת והוא ינהל את התנועה ללא תפקיד, ממשרדי המפלגה בהר חוצבים.

לכשתוקם הממשלה הבאה, לראשונה מזה 7 שנים, החרדים יחזרו לדילמה המסורתית וישובו להיות אלה שיכריעו את הכף בהקמות ממשלה. התמיכה הטבעית שלהם בליכוד לא תמשיך אחרי ימי נתניהו בלי קשר למי יעמוד בראשה. כך שמידי בחירות, לפי הכוח והמשקל האלקטורלי, יכריעו החרדים באיזה מהמועמדים הם יתמכו ומי ירכיב את הממשלה.

חרדים בנימין נתניהו עסקת טיעון אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד