י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הח"כ חוגג

הוועדה הגיאוגרפית מציגה: כן לערבים – לא לחרדים

בתום שנתיים של דיונים, הוועדה הגיאוגרפית דחתה את בקשת היישוב קריית יערים-טלזסטון להרחבת היישוב, ובמקביל אישרה את בקשת היישוב אבו גוש להרחיבו ב-285 דונם | הרוחות ברחוב החרדי סוערות: "אין מילה אחרת חוץ מאנטישמיות" | ראש המועצה יצחק רביץ: "אני בטוח שהשרה שקד תדחה את ההמלצות השערורייתיות האלו מכל וכל"

הוועדה הגיאוגרפית מציגה: כן לערבים – לא לחרדים
הכניסה לקריית יערים צילום: Flash90

לאחר שנתיים של דיונים, אין ספור פגישות וסיורי עבודה, החליטה הוועדה הגיאוגרפית במחוז ירושלים, לדחות את בקשת תושבי קריית יערים וראש המועצה יצחק רביץ להרחיב את היישוב.

בקרית יערים אומרים כי "ההחלטה הנובעת משיקולים מוזרים של העדפת חייהם של בעלי חיים שונים על פני חייהם של אזרחים שמבקשים לעצמם קורת גג בתקופה של משבר דיור קשה הופכת מתמוהה למבלבלת כאשר במקביל לדחיית בקשתה של טלזסטון אישרה הוועדה את בקשת היישוב הערבי אבו גוש הסמוך".

במועצה מוסיפים כי "פתאום כשמגיעים לערבים, נעלמים כל השיקולים הירוקים של הטבע. רק בהקשר של החרדים השיקולים האלו קיימים, אין מילה אחרת חוץ מאנטישמיות", זעמו התושבים בטלזסטון, והוסיפו: "נראה שקודם הוועדה סימנה את המטרה, ורק אחר כך מצאה את הדרך להגיע אליה". 

ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ אמר: "מדובר בשערורייה שצריכה לזעזע כולנו: אותה וועדה מחליטה לאשר ליישוב אחד, ולדחות את הבקשה ליישוב אחר. אתה בוחן את הסיבות והתנאים ומוצא שההבל היחיד בין שני היישובים הסמוכים הוא שיישוב אחד חרדי, והיישוב השני ערבי. לחרדים לא, לערבים כן. אין שום סיבה אחרת".

"אפשר להימנע מהמסקנה שמה שקרה בסוף השבוע האחרון הוא אירוע של שנאת חרדים טהורה. כעת הכדור בידיים של שרת הפנים שקד, אני מקווה שהיא תדחה את ההמלצות השערורייתיות אלו מכל וכל".

ראש המועצה הוסיף כי "בזמן הקרוב תצטרך שרת הפנים הגב' שקד לקבל החלטה, ובמערכת המוניציפאלית, כמו גם תושבי טלזסטון מצפים לדחיית ההחלטה השערורייתית המסמנת חרדים בשל אמונתם ומצפונם הדתי", הוא מסכם.

יצוין כי מי שעומד בראש המאבק נגד הרחבת היישוב הוא ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו שעם פרסום ההחלטה חגג את נצחונו וכתב: "הניסיון לכפיה דתית והשתלטות על שטחי טבע בעליות ירושלים סוכלו! אני מברך על המלצות הוועדה הגיאוגרפית. למעלה משנתיים של מאבק בסיבוב הנוכחי הצליחו, ואני קורא לשרת הפנים לאמץ את ההחלטה הצודקת של הוועדה".

 

טלזסטון אפליה אבו גוש אלכס קושניר יצחק רביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד