י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מקרון לא נכנע

צרפת תאסור על לא מחוסנים להיכנס למקומות ציבוריים

הפרלמנט הצרפתי אישר חוק שיאסור על אנשים לא מחוסנים להיכנס למסעדות, מתחמי ספורט, אתרי תיירות ונסיעה ברכבות. הנשיא מקרון מתמודד עם ביקורת אך לא מתכוון להיכנע

צרפת תאסור על לא מחוסנים להיכנס למקומות ציבוריים
עמנואל מקרון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרלמנט הצרפתי אישר חוק שיאסור על אנשים לא מחוסנים להיכנס למסעדות, אזורי ספורט, אתרי התיירות ונסיעה ברכבות, הנשיא עמנואל מקרון מתמודד עם ביקורת על כך שהחוק החיסון החדש מוגזם, אך לא מתכוון לוותר.

עד כה, נדרש כרטיס תו ירוק בצרפת כדי להיכנס לרוב האתרים הציבוריים ברחבי המדינה, אך אנשים לא מחוסנים הורשו להיכנס אם הם הראו בדיקה שלילית לאחרונה או הוכחה להחלמה.

אבל החוק החדש, שחל על כל אדם מגיל 16 ומעלה, מחייב חיסון מלא ומבטל את אפשרות הבדיקה, ולמעשה מונע ממקומות כאלה אנשים לא מחוסנים.

יש כמה חריגים עבור אלה שהחלימו לאחרונה מקורונה, אך החוק, שייכנס לתוקף עד סוף השבוע, גם מטיל קנסות כבדים יותר על אישורים מזויפים, וידרוש בדיקות תעודות זהות כדי למנוע הונאה.

החוק לא התקבל בברכה בלשון המעטה מצד פעילים נגד חיסונים וקבוצות ימין קיצוני ושמאל קיצוני, אך זכה לגיבוי של הממשלה שיש לה רוב בפרלמנט. סגר חדש או הגבלות נוספות, יפגעו בסיכוייו של מקרון להיבחר מחדש בהצבעה לנשיאות ב-10 באפריל.

יותר מ-76% ממיטות הטיפול הנמרץ בצרפת תפוסות על ידי חולי קורונה, רובם לא מחוסנים, וכ-200 אנשים מתים מדי יום מהנגיף. מנהיגת הימין הקיצוני, מרין לה פן, כתבה אתמול בטוויטר שאם תיבחר, היא "תסיר את הצעד השימושי והדרקוני הזה", בהתייחס לחקיקה החדשה.

בראיון לעיתון 'לה פריזיאן', אמר מקרון, שהוא קורא לכולם בצרפת להתחסן, הוא כינה אנשים לא מחוסנים כ"חסרי אחריות".

אומיקרון קורונה עמנואל מקרון צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד