ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אירוע בני הערובה בטקסס

אחיו של המחבל שחוסל, מגנה את מעשיו: "התחננתי שיעצור"

גבר בן 44 מבלקבורן בריטניה, הוא האיש שלקח בני ערובה במרכז היהודי בטקסס. אחיו של המחבל מגנה את מעשיו וטוען לבעיות נפשיות | הוא סיפר גם כיצד התחנן בפני מאליק להיכנע במהלך האירוע בזמן המשא ומתן

אחיו של המחבל שחוסל, מגנה את מעשיו: "התחננתי שיעצור"
הזירה בטקסס צילום: צילום מסך

בני משפחתו של המחבל הבריטי שנורה למוות לאחר שלקח ארבעה בני ערובה יהודים בטקסס, גינו אתמול (ראשון) את מעשיו, וסיפרו כי הם היו בקשר עם היורה, מאליק אכרם בן 44, במהלך 11 שעות ההתמודדות שלו עם המשטרה.

מאליק פייסל אכרם, בן 44, נורה למוות על ידי צוות חילוץ של בני ערובה של ה-FBI לאחר שהחזיק ארבעה בני ערובה יהודים במשך יותר מ-10 שעות במרכז יהודי בעיר קוליוויל, טקסס בשבת האחרונה.

אחיו גולבר אכרם שיתף הודעה ברשתות החברתיות, בה חשף כי היה בקשר עם ה-FBI והתקשר עם אחיו במהלך האירוע, הוא גם התנצל וטען לבעיות נפשיות במעשיו של מאליק.

המחבל מטקסס \\ צילום: משטרת טקסס

גולבר כתב: "בצער רב אאשר שאחי פייסל מת הבוקר בטקסס, ארה"ב. אנחנו הרוסים לחלוטין כמשפחה. אנחנו לא יכולים לומר הרבה עכשיו מכיוון שיש חקירת FBI מתמשכת, ברצוננו לומר כי אנו כמשפחה איננו תומכים במעשיו וברצוננו להתנצל מכל הלב בפני כל הקורבנות המעורבים באירוע המצער".

"ישבנו בחדר מיוחד עד השעות הקטנות של הלילה והיינו בקשר עם פייסל, ועם מנהלי המשא ומתן מטעם ה-FBI, למרות שאחי סבל מבעיות נפשיות, היינו בטוחים שהוא לא יפגע בבני הערובה, ברור שהעדיפות שלנו תהיה להחזיר אותו לבריטניה להלוויה שלו למרות שהזהירו אותנו שזה עלול לקחת שבועות". גולבר אכרם סיפר גם כיצד התחנן בפני מאליק להיכנע במהלך האירוע בזמן המשא ומתן.

היום (שני) דווח, כי שני בני נוער נעצרו על ידי יחידת הטרור במנצ'סטר, על פי דיווחים הם בניו של המחבל מאליק פייסל אכרם.

אכרם, על פי הדיווחים בארה"ב, היה חמוש בחומרי נפץ, דרש את שחרורו של הטרוריסטית הפקיסטנית המורשעת עאפיה סידיק, המכונה "גברת אל קאעידה".

שרת החוץ ליז טרוס כתבה בטוויטר כי היא מגנה בתוקף את המעשה: "מעשה הטרור והאנטישמי המחריד בטקסס, אנחנו עומדים לצד ארה"ב בהגנה על הזכויות והחירויות של האזרחים שלנו נגד אלה שמפיצים שנאה".

היחידה ללוחמה בטרור של משטרת בריטניה אישרה ל'דיילי מייל', כי היא תמשיך לעבוד עם רשויות ארה"ב וה-FBI' במהלך הימים הקרובים, ככל שהחקירה על מעשיו של אכרם תימשך".

האישה שהמחבל דרש לשחרר, היא עאפיה סידיקי, שהורשעה בניו יורק בניסיון להרוג אנשי צבא אמריקאים ומרצה 86 שנות מאסר, עאפיה סידיקי, הייתה מתמחה בביולוגיה, ואמרה ב-1993 שהיא "רוצה לעשות משהו כדי לעזור לאחים והאחיות המוסלמים שלנו, גם אם זה אומר לעבור על החוק", היא עברה לטקסס כדי להיות ליד אחיה מוחמד, שרשום כאדריכל ביוסטון.

היא מרצה עונש מאסר בכלא FMC Carswell בית סוהר בפורט וורת', טקסס כ-40 קילומטרים מבית הכנסת, מאז הרשעתה ב-2010. במהלך משפטה דרשה עאפיה מכל חבר המושבעים לעבור בדיקת די אן איי, כדי לראות אם הם יהודים. "יש לי הרגשה שכולם כאן הם יהודים, צריך להוציא אותם אם אתה רוצה להיות הוגן", אמרה לשופט פדרלי ב-2010.

היא ילידת פקיסטן, ונמצאה עם שני קילו של רעל ציאניד ותוכניות להתקפות כימיות על גשר ברוקלין בניו יורק ובניין האמפייר סטייט. היא הוסגרה לאמריקאים והורשעה בניסיון רצח כעבור שנתיים בבית משפט בארה"ב.

שנאתה לארה"ב הייתה כל כך חזקה שבמהלך חקירתה היא חטפה רובה מאחד השומרים שלה וירתה לעברם בצעקה: 'מוות לאמריקאים'.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי היא אם לשלושה, ולאחר פיגועי הטרור במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001, היא התגרשה מבעלה וחזרה לפקיסטן, שם נישאה בשנית לעומר אל-בלוצ'י, אחיינו של חאלד שייח' מוחמד, מאדריכלי הפיגוע ב-11 בספטמבר.

טקסס בני ערובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד