י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
להציל את משפחתו

תחקיר חושף: איש עסקים יהודי הסגיר את אנה פרנק

לפי תחקיר בארה"ב, איש עסקים יהודים בשם ארנולד פון דן ברח שימש כ"מודיע" עבור המשטר הנאצי והוא היה זה שסיפק את המידע שהוביל את הנאצים למשפחת פרנק

תחקיר חושף: איש עסקים יהודי הסגיר את אנה פרנק
בית אנה פרנק באמסטרדם צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ארנולד פון דן ברח, איש עסקים יהודי, הוא זה שהסגיר לנאצים את עליית הגג בה הסתתרה הנערה היהודייה אנה פרנק בתקופת מלחמת העולם השנייה. כך לפי מחקר שביצעה קבוצת חוקרים עצמאית הכוללת 20 היסטוריונים וקרימינולוגים וכן סוכן FBI לשעבר. לטענת החוקרים, פון דן ברח שהיה איש עסקים, עשה זאת ככל הנראה, כדי להציל את משפחתו.

לפי התחקיר, שהובא בתוכנית התחקירים "60 דקות" ברשת CBS, איש עסקים יהודים בשם ארנולד פון דן ברח שימש כ"מודיע" עבור המשטר הנאצי והוא היה זה שסיפק את המידע שהוביל את הנאצים למשפחת פרנק. 

אחד החוקרים סיפר על דן ברח: "הוא חי עם משפחתו באמסטרדם, הוא עשה את זה כדי להציל את משפחתו". לדבריו, "הראיות שאספנו לא מותירות יותר מדי צל של ספק שהוא האיש שאחראי להסגרתה של פרנק".

פון דן ברח שמת בשנת 1950, לא בהכרח ידע במי מדובר, אך הוא סיפק מסמכים ממועצה יהודית שפעלה באמסטרדם והעביר מידע לנאצים על יהודים רבים שמתחבאים בעיר. החוקר ציין כי שמו של פון דן ברח הועלה בחקירה כבר בשנת 1963, אך מסיבה שאינה ברורה לא המשיכו לחקור את הקשר שלו.

אנה פרנק בת ה-15 הוחבאה במשך שנתיים יחד עם משפחתה באמסטרדם שבהולנד ולאחר שנתפסה באוגוסט 1944 היא הועברה למחנה ההשמדה ברגן-בלזן, שם נרצחה.

אנה פרנק נאצים הסגרה הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד