י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא חוק אנטי חרדי"

לפיד על חוק הגיוס: "יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו"

יו"ר יש עתיד התייחס לחוק הגיוס שיובא להצבעה במליאה בשעות הקרובות וטען כי החוק אמנם אינו אידיאלי, אך לדעתו הוא יוביל לכך שיותר חרדים יתגייסו לצבא או יתנדבו בשירות אזרחי

לפיד על חוק הגיוס: "יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו"
שר החוץ יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפתח ישיבת הסיעה השבועית, מתייחס יו"ר יש עתיד לפיד לחוק הגיוס שיעלה להצבעה בקריאה ראשונה בשעות הקרובות (שני) ולדבריו הוא מאמין שלמרות שהחוק "אינו מושלם", עדיין, הוא יוביל לגידול בגיוס החרדים לצה"ל ולשילוב בשירות האזרחי.

"הממשלה הזו והמפלגה הזו, יש עתיד, ממשיכים לקיים הבטחות. היום יעלה להצבעה בקריאה ראשונה חוק השוויון בנטל. עשר שנים עמדנו בהפגנות ובצמתים והבטחנו שהיום הזה יגיע. הבטחנו וקיימנו".

לדברי יו"ר יש עתיד, "החוק עבר לא מעט גלגולים, אבל העקרון נשאר זהה: אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. על הבטחון הלאומי. לכולנו יש חובה לשמור על ילדינו ולפרנס את ילדינו. זה לא חוק מושלם, אבל הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים ילכו לשירות לאומי, והרבה הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה ויהיו חלק מהכלכלה הישראלית".

לדברי שר החוץ: "זה לא חוק אנטי חרדי, זה חוק לטובת מדינת ישראל. הילדים שלנו צריכים לדעת שזה שהם משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי לא הופך אותם לפראיירים. הם צריכים לדעת שיש דבר כזה גורל משותף. הנוסח של החוק שיעלה היום להצבעה נכתב על ידי אנשי משרד הבטחון. זה לא חוק שכתבו פוליטיקאים. הלכנו עם הנוסח של משרד הבטחון כי המטרה היא לא לריב, אלא לפתור סוגיה מכאיבה שקורעת את החברה הישראלית".

בסיום אמר: "הבטחנו שלא נעצור ולא נשקוט ולא ננוח עד שזה יקרה, ואכן לא עצרנו. כמו רוב הדברים בממשלה הזו החוק הזו הוא תוצר של שותפות נדירה של אנשים שונים מאוד שיודעים לעבוד יחד".

 

יש עתיד יאיר לפיד חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד