כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי שנים של מאבקים

החרדים העובדים בפתח תקווה פתחו ממלכתי חרדי

בעיר פתח תקווה נפתחה ההרשמה לבית ספר בית יעקב ממלכתי חרדי אחרי שנים רבות. "ההיפרדות שלנו לבית יעקב ממלכתי, מביאה תועלת עצומה לא פחות גם למשפחות האברכים, שנאלצות לשלוח היום את הבנות למוסד שלא יודע לעשות הפרדה בין חרדים עובדים לבין עובדים שאינם חרדים", אומר אשר פרדי בראיון

החרדים העובדים בפתח תקווה פתחו ממלכתי חרדי
אשר פרדי צילום: באדיבות המצלם

אחרי שנים של מאבקים מצד 'החרדים העובדים' בפתח תקווה, נפתח אתמול רישום לבית ספר בית יעקב – ממלכתי חרדי חדש בעיר. אחד הפעילים המרכזיים העומדים מאחורי ההכרזה על הרישום, אשר פרדי, אומר בראיון ל'בחדרי חרדים', כי הקמת בית הספר הוא הדבר הנכון ביותר כיום עבור כל הצדדים.

בתגובה, הודיעו בחינוך העצמאי על הקמת רישום לבית ספר 'חורב' שיתחרה על משפחות החרדים העובדים. גורמים המעורים בפרטים ציינו ל'בחדרי' כי כבר לפני כשנתיים כשהתגבשה תכנית להקמת 'חורב', הנהלת החינוך העצמאי לא יצאה עם הרישום בפועל, אך כעת כשהרישום לבית יעקב הממלכתי קורם עור וגידים יוצא החינוך העצמאי עם רישום לחורב חדש, זאת ככל הנראה בניסיון למנוע את הקמת בית יעקב הממלכתי.

חברי המועצת נגד ממלכתי חרדי: "מחטיאי הרבים"

בפועל, הודיעו בחינוך העצמאי על 'ערב היכרות' להורים, ומסתמן כי כיתת החורב, אם תקום, תשכון בתוך שטח בית הספר בית יעקב הישן. בית הספר הממלכתי מנגד, צפוי לקום במבנה נפרד.

בשיחה שקיימנו עם פרדי, הוא אומר כי "אנחנו רוצים ליצור הפרדה בין בית הספר הוותיק של החינוך העצמאי לבין בית הספר החדש, המיועד לציבור גדול עם ערכים של תורה ועבודה, ציבור שרוצה להרגיש 'לכתחילה' במוסד הלימודים של ילדיו, לא בדיעבד", אומר פרדי.

לדבריו, "בבית הספר שקיים היום במרכז העיר לומדות כ-1,400 תלמידות מכל החוגים של המגזר החרדי, מקצה לקצה, וזה יוצר קונפליקט תמידי וכמעט בלתי אפשרי עבור תושבים ממספר קהילות שעוברות מסכת ייסורים מול ההנהלה".

מה קורה היום שמביא אותכם להקים בית ספר אחר?

"הציבור החרדי העובד, החפץ בחינוך תורני לילדיו, לא רוצה לעמוד מול תקנון של הנהלה שפוסלת אותו ואת ילדיו מלבוא בקהל רק כי האבא מחזיק סמארטפון ולובש חולצה שאיננה בצבע לבן", אומר פרדי.

לדבריו, "כבר היום משבצים את הילדות שלנו בכיתות נפרדות, יחד עם בנות ממשפחות שהקשר שלהן למגזר החרדי הוא תרבותי בלבד. למה הבנות שלנו צריכות לעבור את זה? ומדוע הבנות שלנו צריכות ללמוד יחד עם משפחות כאלה?

"צריך להבין עוד משהו", מוסיף פרדי, "כיוון שההנהלה היום ממתגת אותנו, הציבור החרדי העובד מקהילות מסוימות, יחד עם משפחות שאינן תורניות בכלל, אז מעבר לסבל שאנחנו עוברים כבר שנים, ההיפרדות הזאת שלנו לבית יעקב ממלכתי, מביאה תועלת עצומה לא פחות גם למשפחות האברכים, שנאלצות לשלוח היום את הבנות למוסד שלא יודע לעשות הפרדה בין חרדים עובדים לבין עובדים שאינם חרדים, ודי למבין..."

אולי תרחיב קצת?

"במקביל אלינו, פועלת קבוצה גדולה של משפחות אברכים להקים בית יעקב חדש, למרות הממ"ח שלנו. אני לא חושב שצריכים הסבר יותר ברור מזה שאנחנו לא היינו הגורם שהפריע להם בחינוך הבנות, אלא הנהלת בית הספר שהכניסה את כולם לאותה בריכה: עובדים ממגוון סוגים יחד עם אברכים ממגוון סוגים, בלי לפקוח עיניים ולהבין שיש עובד שגם רוצה במקביל חינוך תורני וערכי אמיתי לילדיו.

"אם אני עובד, זה חד משמעית לא אומר שאני מצייד את הילדה שלי בסמארטפון לבית הספר, ולא אקח את הילדות שלי לאירועים בעלי אופי חילוני… אבל ההנהלה לא מוכנה להבין את זה, וכולנו באותה סירה. 'העובדים התורניים' עם הלא תורניים בכלל, באותה כיתה. וכל זה יחד באותו בית ספר עם משפחות האברכים. את זה אנחנו רוצים למגר.

"אנחנו לא סוג ב', וכמה עסקנים למעלה לא יחליטו למתג אותנו כאחרוני פשוטי השוק. אנחנו משפחות תורניות, עובדים לפרנסתנו, אבל קובעים עיתים לתורה, מחזיקים את לומדי התורה בקביעות ובנדיבות רבה, ונחנך את ילדינו על פי דרך ישראל סבא".

אתה בטח מכיר את מכתב גדולי ישראל נגד הממ"חים?

"כל מי שמתעסק בתחום מכיר את המכתבים הללו, כולל רבנים מהשורה הראשונה ותלמידי חכמים חשובים שתומכים בהקמת תלמודי תורה ובתי ספר ממלכתיים רבים ברחבי הארץ מאחורי הקלעים. באופן אישי, אין לי כתפיים מספיק רחבות כדי להתמודד מול מכתבים כאלה, ולכן אני מתייעץ עם רבותיי וסר למרותם. למדנו בשנים האחרונות לא להאמין לכל דבר שמפרסמים אנשים בעלי עניין כאלה ואחרים, ובכל מקרה לשאול באופן אישי את הרבנים איתם אנחנו מתייעצים, קל וחומר בעניינים ציבוריים".

לסיום אומר פרדי: "יש בציבור שלנו אנשים היראים לדבר ה' שחשוב להם להעניק לילדיהם תורה, לצד ערכים ומקצועיות, דברים שלא מקבלים היום בכל מוסד. אנחנו לא עושים משהו שלא נעשה כבר בערים אחרות בהצלחה גדולה, והביקוש רק הולך וגובר. בשם ה' נעשה ונצליח והלוואי שלא תצא תקלה תחת ידינו".

פתח תקווה החרדים העובדים ממלכתי חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד