י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ביזוי כבוד התורה

קיצונים תקפו את הרבי בחתונה; המשב"ק ביקש שלא להגיב

הרבי מדושינסקיא שהופיע אתמול בחתונה בבית המדרש "קהל חסידי ירושלים" הותקף על ידי מספר קיצונים שזעמו על ביקורו בשכונת רמת אברהם גולובנציץ בבית שמש. היום, גבאי הרבי מדושינסקיא ביקש בהקלטה מיוחדת לחסידים, לא לדבר על הנושא ולא להגיב. האזינו להקלטה

קיצונים תקפו את הרבי בחתונה; המשב"ק ביקש שלא להגיב
הרבי מדושינסקיא אמש בטיש ט"ו בשבט צילום: שלומי טריכטר

האדמו"ר מדושינסקיא הגיע אמש (ראשון) להשתתף בשמחת חתונה שנערכה בחצר קהל חסידי ירושלים, קבוצת חסידים ביזתה את הרבי בעוון תמיכה בשכונת גולובנציץ בבית שמש שם הרבי ביקר במקום ואף קבע מזוזה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כמה מחסידי 'קהל חסידי ירושלים' הנחשבים לקיצונים, צעקו צעקות בוז לעבר הרבי. לפי עדי ראייה הם קראו "שייגעץ ארויס" וכן השפריצו מים ומיץ לעברו של הרבי. 

בהקלטה לציבור שהועברה היום בקול דושינסקיא, מסר המשב"ק הרב שלום נויפלד הודעה: "בפקודת הקודש לא לדבר על הנושא, ולא להגיב, ועוד יבוא יום ונראה שרק הרווחנו מהשתיקה". 

הגבאי אמר: "טייערע יידן, לאחר מה שקרה אתמול חילול השם נורא ר"ל, נצטוויתי להזהיר אנשי שלומנו, אברכים, בחורים, קטנים עם גדולים, שלא לדבר כלל וכלל על הנושא, לא להתווכח, בוודאי לא לגרום צער לאף יהודי. ובהזדמנות זו כדאי להביא לציבור אנ"ש את דברי כ"ק רבינו שליט"א לא ייקח הרבה זמן ונזכה לראות מה הרווחנו בכך ששתקנו".

כמה מהחסידים אמרו בשיחה עם 'בחדרי חרדים' "רב שמחול על כבודו אין כבודו מחול, זה לא פעם ראשונה שהרבי מותקף ע"י אותם קיצונים מתנגדי מתחם מגורים גולובנציץ בבית שמש, לכולנו זכור המקרה בלונדון שהרבי הותקף בעצמו של ברית מילה בבית מדרש סאטמר בלונדון, זכור גם אותו תוקף בזוי שנכנס באמצע דרשת שבת שובה בבית המדרש היכל מהרי"ץ בירושלים ופער פה נגד הרבי, כשמדובר במנהיג בישראל אין מקום לשתיקה ומחילה מצד החסידים".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי הגאון רבי עמרם אופמן מרבני קהילת דושינסקיא השיב במענה לשואלים על הפגיעה בכבוד רבם, שחייבים לצאת למחות ואין מקום לשתיקה.

הרבי מדושינסקיא קהל חסידי ירושלים מתחם גולובנציץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד