י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תיעוד מהמליאה

אריה דרעי גער במנסור עבאס: "נדאג שהערבים יתגייסו"

"לא אנוח ולא אשקוט עד שכל הערבים יתגייסו". כך איים הערב יו"ר ש"ס אריה דרעי על יו"ר רע"מ מנסור עבאס בעימות חזיתי ביניהם בכנסת וזאת בתגובה לתמיכת מפלגתו בחוק הגיוס שלבסוף נפל בתיקו 

אריה דרעי גער במנסור עבאס: "נדאג שהערבים יתגייסו"
אריה דרעי נואם במליאה צילום: ערוץ כנסת

דקות להצבעה על חוק הגיוס שלבסוף נפל בתיקו, עוד ניסו הסיעות החרדיות להשפיע על רע"מ, שלא לתמוך בחוק שזכה לתמיכתם באופן היסטורי. יו"ר ש"ס אריה דרעי שיגר מסר מאיים כי יפעל לחייב גם ערבים להתגייס לצה"ל.

העימות התרחש בפארסה שמאחורי המליאה. חבר הכנסת דרעי ניגש למנסור עבאס וגער בו: "תדע, אם אתה מצביע בעד חוק הגיוס, אתה קונה לעצמך את גדול האויבים של המגזר הערבי. לא אנוח ולא אשקוט עד שכל הערבים יתגייסו".

‏עבאס ניסה להסביר לדרעי מדוע הוא תומך בחוק: "אבל זה חוק טוב לחרדים", אמר לחבר הכנסת דרעי שהשיב לו בזעם: "תתבייש לך, אתה תגיד לנו מה טוב ומה לא?".

דקות קודם איים דרעי בנאום שנשא מעל דוכן הכנסת, "אין לכם שום זכות להחליט בשביל החרדים ובשביל היהודים מי ישרת בצבא כשאתם לא משרתים בצבא - אם אתם תרימו יד בעד החוק הזה, אנחנו לא נרפה מביהמ"ש העליון ולא נרפה מכל פעולה שאנחנו יכול ים לעשות כדי שיגייסו את הערבים לצבא".

גם חבר הכנסת אחמד טיבי תקף את חברי סיעת רע"מ שתמכו לראשונה בחוק שמחייב גיוס לצה"ל. לדברי טיבי: "לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו חברי כנסת ערבים יצביעו כדי להגדיל את מכסת החיילים לצבא ולהצביע בעד חוק של צבא הכיבוש". 

ח"כ משה ארבל, שהינו גם עורך דין במקצועו, מונה מטעם יו"ר ש"ס אריה דרעי להתחיל לפעול משפטית, באופן מיידי בעתירה לבג"ץ נגד אי גיוס צעירים ערבים.

מנסור עבאס גיוס חרדים לצה''ל חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד