י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סיפור היסטורי מלפני 80 שנה

מאחורי הקלעים: ראש הישיבה הטריח עצמו לנחם את הנשיא

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי הגיע הערב באופן מיוחד לניחום אבלים אצל משפחת נשיא המדינה יצחק הרצוג כהכרת הטוב מסיפור היסטורי לפני למעלה מ - 80 שנה שהסבא הרב הרצוג זצ"ל הציל את משפחת פוברסקי לפני עלייתם ארצה

מאחורי הקלעים: ראש הישיבה הטריח עצמו לנחם את הנשיא
הגרב"ד פוברסקי מנחם את הנשיא הרצוג צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי הגיע הערב באופן מיוחד לניחום אבלים אצל משפחת נשיא המדינה יצחק הרצוג בהרצליה היושבים שבעה על פטירת אמם אורה ע"ה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסיבה בגינה הטריח את עצמו ראש הישיבה נעוצה בסיפור היסטורי בן למעלה מ-80 שנה כאשר הרב הראשי הגרא"י הרצוג זצ"ל דאג באופן אישי להצלתו של ראש הישיבה הגר"ד פוברסקי זצ"ל ומשפחתו ובהם גם ראש הישיבה שליט"א שהיה אז נער צעיר. עם עלייתם ארצה עלו מרן הגר"ד פוברסקי זצ"ל ומשפחתו לביתו של הרב הרצוג זצ"ל ומאז התחבב הגרב"ד על הרב הרצוג זצ"ל. 

בזמן מלחמת העצמאות היתה ירושלים מופגזת ע"י הליגיון הירדני והרב הרצוג שלח לבני ברק את חמיו הגרש"י הילמן ורעייתו הרבנית תוך שהוא מפקיד בידם איגרת לראש הישיבה שידאג לכל צרכיהם. ואכן לאורך כל חודשי המלחמה שהו הרב הילמן ורעייתו באחד מבתי ישיבת פוניבז' כשראש הישיבה בעצמו בעודו בחור צעיר דואג להם כבן. מטבע הדברים לאורך כל השנים הבאות נשמר קשר מיוחד בין משפחתו של הרב הרצוג זצ"ל ובין משפחתו של ראש הישיבה, כאשר נכדו של הרב הרצוג זצ"ל יצחק הרצוג עולה בקביעות למעונו של הגרב" להתייעצות וברכה.

לפני שנים אחדות התמסר יצחק הרצוג להוצאת כתביו של סבו זקנו הרב הילמן זצ"ל כשאת המלאכה ליווה מרן בעצה והכוונה. כעת עם פטירת כלתו של הרב הרצוג זצ"ל הביע ראש הישיבה את רצונו לצאת לניחום האבלים באומרו כי אם אבא זצ"ל היה חי בטוחני שהוא היה טורח לכבד את משפחתו של הרב הרצוג זצ"ל שהציל את חיינו.

לקראת בואו של ראש הישיבה נערך צוות מיוחד של בית הנשיא לקבלתו של ראש הישיבה ופמלייתו.

כאשר ראש הישיבה נכנס מכניסה צדדית היישר לסוכת האבלים. הנשיא הרצוג הציג את ראש הישיבה בפני משפחתו ואת השייכות ארוכת השנים בין המשפחות. הנשיא ואחיו מייק שגריר ישראל בארה"ב ביקשו את ברכת מרן ראש הישיבה שאמר להם ששמירת התורה ומסורת אבותיכם היא הערובה היחידה לברכה.

הרב ברוך דב פוברסקי יצחק הרצוג ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד