י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

טבע תשלם לפייזר 1.6 מיליארד דולר בגין הפרת פטנט

טבע תפריש עוד 930 מיליון - ותקבל מהביטוח עד 560 מיליון דולר • מדובר בתרופה 'פרוטוניקס', שמכירותיה עמדו בעבר על 1.1 מיליארד דולר בשנה • המניה יורדת

  • ד' תמוז התשע"ג
טבע. צילום: יח"צ
טבע. צילום: יח"צ

טבע תיאלץ לשלם פיצוי עתק של 1.6 מיליארד דולר לפייזר על הפרת פטנט. טבע השיקה לפני כמה שנים בסיכון את הגרסה הגנרית לתרופת הפרוטוניקס של פייזר, לטיפול בהחזר תוך-ושטי.

כשחברה גנרית משיקה תרופה בסיכון, לפני סיום כל ההליכים המשפטיים, ולבסוף מפסידה במשפט, הפיצויים יכולים להגיע עד פי שלושה מהרווח שאיבדה היצרנית המקורית. החברה העריכה שבתרחיש הקיצוני ביותר היא תצטרך לשלם 1.4 מיליארד דולר

כעת הגיעו הצדדים לפשרה שתסיים את ההליכים המשפטיים ביניהם. לפי ההסכם, טבע תשלם 800 מיליון דולר השנה ואת היתרה תשלם עד אוקטובר 2014. טבע צופה כי תרשום הפרשה של כ-930 מיליון דולר ברבעון השני של 2013, בנוסף ל-670 מיליון דולר שהופרשו בדוחותיה הכספיים לשנת 2012. החברה מעריכה כי היא זכאית לכיסוי ביטוחי נטו של עד 560 מיליון דולר בקשר עם הסכם הפשרה, בכפוף לתשלום מחברות הביטוח.

חברה גנרית נוספת שתשלם פיצוי היא סאן ההודית, שתשלם 550 מיליון דולר. פייזר תקבל 64% מהפיצוי, וחברת Takeda תקבל את היתר.

מכירות הפרוטוניקס עמדו על כ-1.9 מיליארד דולר בשנה, אך לאחר שטבע השיקה את הגרסה הגנרית שלה, הן צנחו בעשרות אחוזים. טבע מסרה כי בשנה שהסתיימה בינואר 2011 הסתכמו מכירות הגרסה שלה לפרוטוניקס ב-1.1 מיליארד דולר.

בתוך כך, טבע וחברת אקטיב ביוטק מדווחות היום על תוצאות חיוביות מניסוי שלה IIa על תרופת ליקווינימוד.
טבע פיצוי פייזר סאן הליכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד