י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מדיניות אטומה ודורסנית"

הח"כית שהפילה את חוק הגיוס מסבירה

זעם רב ותסכול שוררים הערב בקואליציה, בעקבות המפלה הצורבת עם חוק כה משמעותי של 'שוויון בנטל' וגיוס חרדים לצה"ל. בקואליציה יוזמים הענשה כבדה כלפי הח"כית הסוררת שמסבירה בינתיים את המעשה ההרואי: "אות קלון של מדיניות ברוטאלית, אטומה ודורסנית"

הח"כית שהפילה את חוק הגיוס מסבירה
חלק מהאופוזיציה ברגעי הניצחון צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הדרמה בכנסת מובילה לזעם בקואליציה סביב התנהלות סיעת 'מרצ', שלמעשה אחת מחברותיה גרמה למבוכה הערב (שני) בכך שהפילה את חוק הגיוס שעלה להצבעה בקריאה ראשונה ותיאלץ את הקואליציה לחוקק את החוק מחדש.

בקואליציה שוקלים להעניש את חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי והיו שהציעו שלא לתמוך באף הצעת חוק שתגיש זועבי עד לסוף מושב החורף. בינתיים יו"ר מפלגתה שר הבריאות, ניצן הורביץ, אף נזף בה הערב.

זועבי עצמה הסבירה מה הוביל אותה למעשה האמיץ: "בשבוע שעבר הקואליציה שאני חברה בה חצתה שני קווים אדומים. התנהלות הממשלה, משרד בטחון פנים, משרד השיכון, המשטרה וקק"ל בנגב נגד האזרחים הערבים הבדואים היתה לאות קלון של מדיניות ברוטאלית, אטומה ודורסנית".

עוד הסבירה ונימקה זועבי, "אתמול הממשלה תמכה בהבאת הצעת חוק גזענית ופאשיסטית של הציונות הדתית בנושא חוק הלאום", חוק שהיה אמור לעלות להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, אך נדחה בשל ערר שהגיש שר החוץ יאיר לפיד.

בשיחה עם כתב 'ישראל היום', יהודה שלזינגר, הוסיפה ח"כ רינאווי זועבי: "שיתפתי רק את בעלי. יש דברים שאי אפשר לעבור עליהם על סדר היום. הממשלה מתנהגת בצורה מחפירה וברוטאלית כל הקשור לבדואים בנגב ורוצה להעביר את החוק הפשיסטי של שמחה רוטמן. זו המחאה שלי"

חוק הגיוס מפלה מרצ ג'ידא רינאוי זועבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד