י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קיבלו הכרה ממשרד המשפטים

בעקבות הסגרים והבידודים: החמרה במצבם הנפשי של ניצולי שואה

סיכום שנה לקראת יום השנה הבינלאומי לשואה: במהלך 2021 נפתחו ב"סיוע המשפטי" של משרד המשפטים כ-2,500 תיקים בבקשות לעזרה במיצוי זכויות לניצולי שואה. כל הנתונים: מי קיבל הכרה? מה היו הבעיות? ומה הקורונה גרמה לניצולים?

בעקבות הסגרים והבידודים: החמרה במצבם הנפשי של ניצולי שואה
זוג קשישים צילום: unsplash

במהלך 2021 נפתחו ב"סיוע המשפטי" של משרד המשפטים כ-2,500 תיקים בבקשות לעזרה במיצוי זכויות לניצולי שואה.

על פי הסיכום של "הסיוע המשפטי" לשנת 2021, ניצולי שואה ששהו בסינגפור תחת שלטון הצבא היפני במהלך מלחמת העולם השנייה קיבלו לראשונה הכרה כניצולי שואה באמצעות הסיוע המשפטי.

כמו כן, לוחמים שלחמו במסגרת הצבא האדום נגד הצבא היפני בחזית המזרח הרחוק קיבלו הכרה כלוחמים בנאצים.

בסיכום שפורסם לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שיצוין בסוף החודש הנוכחי, צוין כי מרבית הפניות במהלך השנה שחלפה - היו בקשות לייעוץ וייצוג משפטי במיצוי זכויות.

מהנתונים עולה גם כי במהלך השנתיים האחרונות אף נרשמה עלייה במספר הפניות של ניצולי שואה שמצבם הנפשי החמיר, עקב הסגרים והבדידות הכפויה שהעצימה את הזיכרונות הקשים.

מרבית הפניות לסיוע המשפטי התקבלו בבקשות לייעוץ משפטי במיצוי זכויות, בהגשת תביעות להכרה לקבלת קצבה ובקשות להעלאת סכום הקצבה באמצעות בקשות להכרה במחלות או החמרת מצב במחלות מוכרות, קבלת מענקים והטבות, וכן ייצוג בפני ערכאות משפטיות ובהליכים שעניינם תשלום שכר טרחה ששולם ביתר, לעורכי דין או לגורמים אחרים שטיפלו בקבלת זכויותיהם כניצולים וגבו מהם שכר טרחה עודף.

קורונה ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד