כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מקרה חירום: צעירה מבני ברק הוטסה מהצפון ל'איכילוב'

הצעירה, בת 23 הנמצאת בהריון ראשון, סבלה ממפרצת במוח ומדימום פנימי, ועברה טיפול מורכב שכלל שימוש בדבק רפואי • לעובר שלום • התפללו: בתיה בת רות

צילום: ליאור צור
צילום: ליאור צור



צעירה מבני ברק ששהתה בחופשה יחד עם בעלה בצפון הארץ, התלוננה אתמול (ג) על כאבי ראש לא שגרתיים וחולשה, וניגשה לבצע בדיקות רפואיות בבית החולים זיו בצפת.

בבדיקות בבית החולים התגלה דימום תוך גולגולתי, והיא הועברה במצב קשה באמצעות מסוק לבית החולים הממשלתי בנהריה, שם גילו הרופאים באמצעות בדיקת CT מפרצת במוח. בשל דחיפות העניין, הוחלט לאחר מספר דקות להעבירה שוב במסוק לבית החולים איכילוב בתל אביב, כשהיא מונשמת ומעורפלת הכרה.

מדובר בצעירה בת 23 הנמצאת בהריונה הראשון, שלקתה באופן פתאומי במפרצת בכלי הדם במוח. עם הגעתה לבית החולים איכילוב היא נכנסה לחדר צנתורי מוח, שם הצליח הצוות הרפואי בראשותו של ד"ר שמעון מימון, מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה פולשנית, וד"ר טלי יונש-קמחי, מנהלת היחידה לנוירו-רדיולוגי, לסגור את מקור הדימום.

במהלך הפעולה הוכנס צנתר דק למיקום המפרצת, ובעזרת דבק רפואי מיוחד בוצעה פעולה שחסמה את המשך זרימת הדם לחלל המוח. הפעולה הייחודית עברה ללא סיבוכים ב"ה, ובשעות האחרונות היא עברה ניתוח נוסף להוצאת הדם שנאגר בעקבות הדימום, מה שאמור לשחרר את הלחץ על המוח. לעובר שלום.

גולשי האתר מתבקשים להעתיר בתפילה עבור הצעירה בתיה בת רות לרפואה שלמה.

צילום: ליאור צור







מסוק צעירה מוח כלי דם טיפול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד