י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הציבה מכשולים בלתי חוקיים

שמונה מחנות קיץ חרדיים תובעים את המועצה נגד הפליה

מנהלי מחנות קיץ חרדיים בניו יורק תובעים עיירה במחוז אלסטר בגין אפליה. הללו טוענים כי העיירה השיתה עליהם מגבלות מעיקות מתוך "מניע מרושע"

שמונה מחנות קיץ חרדיים תובעים את המועצה נגד הפליה
תלמידי סאטמר יוצאים למחנה רב טוב צילום: אחים לעשטאנסקי/שמעון פ.

העיירה וואורסינג שבמחוז אלסטר בניו יורק, מתמודדת עם תביעה פדרלית בגין אפליה שהוגשה נגדה, על ידי מנהלי שמונה מחנות קיץ חרדיים שטוענים כי העיירה השיתה עליהם מגבלות מעיקות.

בשנה שעברה הטילה העיירה צווים המגבילים מחנות חדשים לשני אזורים בלבד, וקבעו כללים נוקשים לגבי הקיבולת שלהם, דרישות הגידור ותפוסת הבקתות. במחנות הקיץ אומרים כי "הדרישות החדשות לא יאפשרו להם להתרחב או לבצע שדרוגים מבלי להתמודד עם מכשולים כמעט בלתי עבירים".

מנהלי המחנות התובעים את העיירה בגין ההגבלות, אחראים על כ-4,300 נערים בכל קיץ. העירייה מסרה כי הכללים החדשים נקבעו כדי להבטיח שהמחנות ובית הספר הסמוך "תואמים לשימושי הקרקע שמסביב, עם גישה נאותה לקבל שירותי חירום, גישה לשירות מערכות ביוב ומים, ולא יהיו להן השפעות שליליות ברחבי העיר", כי הוא נועד "להגן על האופי הכפרי והשטח הפתוח בעיירה".

אבל עורכי הדין של המחנה רואים כאן "מניע מרושע" יותר, ואמרו שההגבלות לא מאפשרות למחנות חרדיים להתרחב, ולהמשיך לפעול בעיירה, ובכך לאלץ אותם לעבור לעיירה אחרת.

התביעה מאשימה את העירייה בהפרת החוקה, החוק הפדרלי של שימושי קרקע דתית ומוסדות, וחוקי המדינה.

מחנה קיץ תביעה אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד