י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האימון שהציל

בן הערובה שנמלט: "זרקתי כיסא על החוטף ונמלטנו החוצה"

ביום שבת בבוקר, פרץ אדם חמוש למרכז הרפורמי בית ישראל בקוליוויל טקסס, ודרש לשחרר מחבלת שמרצה עונש מאסר ארוך, ארבעה בני אדם נלקחו כבני ערובה | בראיון לתקשורת תיאר אחד החטופים את השתלשלות העניינים

בן הערובה שנמלט: "זרקתי כיסא על החוטף ונמלטנו החוצה"
כוחות הביטחון מחוץ למבנה צילום: צילום מסך

אחד מבני הערובה שהיה בין ארבעת היהודים במרכז הרפורמי במדינת טקסס בארצות הברית במהלך סוף השבוע, אמר שהוא ואחרים נמלטו לאחר שהשליך כיסא על החוטף ואז מיהרו לברוח מהדלת.

הרשויות זיהו את החוטף כאזרח בריטי בן 44, מאליק פייסל אכרם, שנהרג במוצאי שבת האחרון, לאחר שבני הערובה יצאו ללא פגע ליד פורט וורת', שבטקסס, בסביבות השעה 21:00 שעון מקומי.

לא ברור אם אכרם מת לאחר שירה בעצמו, או נהרג על ידי אנשי היחידה לחילוץ בני ערובה של ה-FBI. על פי הדיווח ברשת CBS, המחבל דפק על דלת המרכז בזמן שהיו בפנים ארבעה אנשים, הוא הוזמן פנימה והוצע לו תה, כך אמר הרבאי הרפורמי של המרכז צ'רלי סייטרון-ווקר לרשת CBS.

בן ערובה אחד שוחרר ללא פגע לאחר שש שעות של משא ומתן מתוח שהתנהל בסיוע משפחתו של החשוד מבריטניה, כששלושת הנותרים היו עדיין מוחזקים בפנים, ווקר אמר שהוא נעזר באימונים קודמים לגבי בני ערובה שעשה עם ה-FBI, ותכנן אם ומתי עליו לנסות להימלט. "כשראיתי הזדמנות שבה הוא לא היה במצב טוב, וידאתי עם שני האנשים שעדיין היו איתי, שהם מוכנים לרוץ איתי החוצה, ושהיציאה לא רחוקה מדי", אמר סייטרון-ווקר.

"אמרתי להם ללכת. זרקתי כיסא על היורה, ופניתי לדלת, ושלושתנו הצלחנו לצאת מבלי שנורתה אפילו ירייה". מייד לאחר מכן צוות החילוץ של בני ערובה של ה-FBI פשט על המבנה.

חוקרים פדרליים מאמינים כי אקרם קנה את האקדח ששימש לקיחת בני הערובה במכירה פרטית, כך אמר אדם שמכיר את הנושא לסוכנות הידיעות AP.

אתר Lancashire Telegraph דיווח, כי פייסל אכרם הורחק מבית משפט השלום בבלקבורן בשנת 2001 לאחר שאיים על עובדי המקום, אכרם הגיע לבית המשפט לדיון פלילי בעניינו, יום לאחר פיגועי מגדלי התאומים ב-12 בספטמבר 2001. הפיגוע אירע ב-11 בספטמבר, ולמחרת אמר אכרם בבית המשפט, "הייתי צריך להיות על המטוס". בזמנו, אכרם אמר לתקשורת המקומית שהוא חף מפשע והואשם ללא עוול בכפו בהתבטאות, מכיוון ש"אנשים בבית המשפט פשוט הכניסו את המילים בשבילי".

בשיחה עם רשת 'סקיי ניוז', אחיו של המחבל, גולבר אכרם תהה כיצד התקרית התפתחה, "הוא היה מוכר למשטרה, יש לו רישום פלילי, איך אפשרו לו לקבל ויזה ולרכוש אקדח?".

בן ערובה כסא טקסס בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד