כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דרמה בגלימה • הגר"ע יוסף הכריע: ש"ס תתנגד ל'חוק הרב עמאר'

לאחר אינסוף תהפוכות קיבלה ש"ס את הוראתו החד משמעית של הגר"ע יוסף: לא לתמוך ב'חוק הרב עמאר' • הסיבה: הצורך בקיום דיל בו ימונה גם הרב דוד סתיו, אליו מתנגד הגר"ע בחריפות • ישי: אם הגר"ע מתנגד לדיל - אני גם מתנגד • גפני: "חוק של דילים. גדולי ישראל הורו לנו לטרפד"

הגר"ע יוסף והגר"ש עמאר. צילום: יעקב כהן
הגר"ע יוסף והגר"ש עמאר. צילום: יעקב כהן

פרק אחרון בסאגה המכונה 'חוק הרב עמאר'?

בשעות האחרונות נמסרה לראשי ש"ס הוראתו הברורה של הגר"ע יוסף, לפיה אין לתמוך ב'חוק הרב עמאר'. בהוראה, שהועברה באמצעות נאמנו של הגר"ע צבי חקק לח"כ נסים זאב, הוסבר, כי למרות הערכתו העצומה של הגר"ע לגר"ש עמאר, הוא אינו יכול להסכים לקיומו של דיל עמאר-סתיו ולהרשות את בחירתו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב האשכנזי.

כבר בדיון שהתנהל בועדת הפנים ביקש ח"כ דוד אזולאי לצאת משום שהוא אינו יכול לתמוך בחוק בהוראת הגר"ע. חברים אחרים בש"ס התווכחו עמו, אך התנגדותו החריפה של הגר"ע לרב דוד סתיו הכריעה את הכף.

מאחורי הקלעים נזכיר, כי בימים האחרונים שרר בחלל החשד כי צמרת ש"ס לא באמת תומכת בחוק, וכפי שהצהיר אמש ח"כ משה גפני בועדת הכנסת באמרו כי בכירים בש"ס ביקשו את עזרתו בטרפוד החוק".

עם זאת, גם ח"כ אלי ישי הבהיר היום עם היוודע הוראתו של הגר"ע, כי "אם הרב נגד הדיל עם הרב סתיו - גם אני נגד. אני עושה כל מה שהרב מורה". בבית הרב הקפידו שלא לומר כי הם נגד החוק, חוק עמאר, אלא נגד הדיל המשתמע ממנו.

עוד בנושא:
'חוק עמאר' עולה לקריאה ראשונה • היועץ המשפטי לכנסת מתנגד לחוק

בש"ס מנמקים את ההתנגדות גם בהסכם שהושג בין ראש הממשלה לשר הדתות באשר לזהותם של 20 המחליפים שימונו לגוף הבוחר באם יעבור חוק הרב עמאר, על פי הסיכום שהושג הבוקר, ימונו 15 נציגים על ידי בנט וחמשה על ידי ראש הממשלה. לדברי גורמים בש"ס, מדובר בבעיה משמעותית שעשויה לשנות את המפה לחלוטין.

באופן טכני, עומד החוק עומד לפני העברה לועדת הכנסת לצורך קבלת פטור מחובת הנחה, אך במקביל מופעלים כעת לחצים על ח"כ אברהם מיכאלי למשוך את החוק.

ח"כ משה גפני הגיב: "מדובר בחוק של דילים שמבזה את הרבנות. הייתה הוראה של גדולי התורה שלא יעבור החוק. עשינו כל מאמץ עם כל תרגיל פרלמנטרי אפשרי, ואני שמח שהחוק לא עלה. אני חושב שסיימנו עם החלק הזה".
עמאר רבנות חוק מיכאלי דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד