כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אשר נגד פישר: "שידאג להעסיק חרדים בבנק ישראל"

דבריו של נגיד בנק ישראל על הצורך בשילוב הציבור החרדי בשוק התעסוקה, זוכים לתגובתו של ח"כ יעקב אשר • "מצער מאוד שפישר מצטרף לאווירה שיצרו גורמים שונים"

סטנלי פישר. צילום: פלאש 90
סטנלי פישר. צילום: פלאש 90

דבריו של נגיד בנק ישראל המסיים את תפקידו סטנלי פישר, על כך שצמיחתו של הציבור החרדי לא תוכל להימשך, מחוללים כצפוי סערה. חה"כ הרב יעקב אשר הגיב בחריפות לדבריו של פישר, וקרא לו לדאוג קודם שהציבור החרדי יוכל להתקבל לעבודה בבנק ישראל.

כזכור, אמר פישר: "יש לנו אתגר דמוגרפי: אם יימשכו שיעורי הצמיחה הנוכחיים, האוכלוסיה החילונית תהפוך למיעוט תוך מספר עשורים, ותהליך שבו אוכלוסיה שבה שיעור ההשתתפות בעבודה נמוך תהפוך לרוב האוכלוסיה לא יוכל להימשך תוך המשך הצמיחה של רמת החיים. לשמחתי אנו עדים כבר לשינויים בתחום זה".

בתגובה, אמר ח"כ יעקב אשר: ״מצער מאוד שגם נגיד בנק ישראל היוצא, סטנלי פישר, מצטרף לאווירה שמנסים גורמים שונים ליצור סביב הציבור החרדי.

עוד בנושא:
פישר: "בעוד כמה עשורים - יהיה כאן מיעוט חילוני"

"לא בונים דמוגרפיה על פי נתונים כלכליים, ומוטב שבנק ישראל ומשרד האוצר ידאגו לכלכלת ישראל באמצעים העומדים לרשותם".

"באשר לציבור החרדי", הוסיף ח"כ אשר ו'עקץ' קלות את פישר: "שידאגו שאותם אנשים שיוצאים לשוק התעסוקה יוכלו להתקבל במקומות עבודה ממלכתיים, למשל בבנק ישראל וכדומה, ואת אותו ציבור שלומד תורה שיעזבו לנפשו. לא מזה תבנה כלכלת המדינה".

מנגיד בהק ישראל נמסר בתגובה לפרסומים בשמו: "בדבריו אמש במרכז הבינתחומי הציג הנגיד ניתוח כלכלי בלבד. להלן דברים שאמר הנגיד בכנס הענקת תארים של סטודנטיות חרדיות במכון לוסטיג בפברואר 2012. הנגיד עומד מאחורי דברים אלו כפי שהם גם היום:

"יש חלק באוכלוסיה, ששיעור הצמיחה שלו ביחס לשאר האוכלוסייה הכללית הולך וגדל, ושהמצב בו חלקו בכח העבודה נמוך מאוד לא יכול להימשך – השתמשתי במילה 'להיעצר'. לא אמרתי, ואפילו לא חשבתי, על שיעור הגידול הגבוה של האוכלוסיה החרדית, שהוא מבורך. התייחסתי לשיעור ההשתתפות הנמוך בכח העבודה, שהוא זה שלא יכול להמשך, וציינתי, שדבר זה כבר מתחיל להשתנות – אתן, הסטודנטיות שמסיימות היום את הלימודים כאן, אתן ההוכחה לכך".
יעקב אשר סטנלי פישר כלכלה חרדים עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד