ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לא להאמין: שוטר מתעקש לקנוס על עבירה שלא הייתה

סרטון שעלה לפייסבוק והפך ויראלי מתעד נוסע שלא ביצע עבירת תנועה, אבל שוטר מתעקש לתת לו דו"ח - ומאיים עליו • האם הבונוס משפיע על שיקול הדעת? • צפו

לא להאמין: שוטר מתעקש לקנוס על עבירה שלא הייתה

בתחילת השבוע העלה יורי אנטונוב סרטון ליוטיוב, בו מתועד שוטר תנועה עוצר אותו על עבירה שלא ביצע, בעת שהיה בנסיעה לאחר העבודה.

אנטונוב, שהתקין ברכבו מצלמת רכב המתעדת את נסיעתו, עוכב על ידי שוטר תנועה ביום א' ראש חודש תמוז ביציאה מחולון, כביש 44 בפניה לכביש 4 צפון. למזלו, מצלמת הרכב שהייתה מופעלת תיעדה בבירור שלא ביצע את העבירה שהשוטר ייחס לו.

וכך כתב אנטונוב בפייסבוק:

"אני נוסע בכביש שמתפצל, לוקח את הצד השמאלי, היות ועלי לפנות שמאלה. נוסע אחרי רכב שעושה את אותו הדבר. בעת הפניה עוצר אותי השוטר לצד. בלי להציג תעודה מזהה ולהסביר את פשר העצירה, מיד הוא מבקש ממני רישיון רכב ונעלם לכמה דקות. כאשר הוא חוזר הוא משמיע בפני תלונה על כך שחתכתי את כל הרכבים מהנתיב מרכזי לצורך פניה שמאלה.

"אני מסביר לו שאני לא ביצעתי את זה ונסעתי כל הזמן ישר עד לפיצול, ואז לקחתי את היציאה השמאלית לצורך הפניה. אני מנסה לתת הסבר לנסיעתי אך השוטר לא מקשיב ואומר לי שאם אני לא אפסיק, הוא ייתן לי דו"ח על חפיי נתיבים (מה זה בכלל?!?!), שהוא יותר גבוה - 500 ₪ עם 6 נקודות.

"האם זה לא איום? האם הייתם מצפים משוטר למעשים כאלה? פעם אחרונה שבדקתי, איום זו עבירה פלילית. תפקיד המשטרה הוא להגן על האזרחים מפני עבריינים ולהגיע אל הצדק ולא לרשום מספר דו"חות בהתאם למכסה היומית. עליהם לבזבז את המשאבים כדי שכולנו נרגיש בטוחים יותר. מה שאירע לי ממש לא צודק. והעבריינים ממשיכים לחגוג".



עוד הוא מוסיף וכותב: "כמובן שהסרטון ערוך לנוחיותכם, אך יש לי גם מקור, כפי שצולם המצלמה שמותקנת בתוך הרכב.

"אז עכשיו נשאלת השאלה: האם אותו שוטר מקבל בונוס על כל דו"ח שהוא מוציא? אחרת בכלל לא ברור למה לא רצה להקשיב להסברים שלי והיה נחוש להוציא את הדו"ח. לא ברור למה הוא עומד על שלו, במקום לנסות להבין מה התרחש באמת.

"לא עדיף שמשטרת תנועה תטפל בעברייני תנועה אמיתיים? כאלה שמסכנים את ציבור הנהגים, ולא אזרחים תמימים מהם אפשר להוציא עוד 250 ₪ לקופת המדינה?

איפה הצדק?

אז הכול מצולם ואתם יכולים לראות בבירור מה התרחש. אם אני טועה, תקנו אותי בבקשה!"

ממשטרת ישראל טרם התקבלה תגובה, כשתתקבל תפורסם.
שוטר עבירת תנועה מצלמה סרטון פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד