ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אש באמירויות

פיצוצים והרוגים באבו דאבי: החות'ים שיגרו מל"טים איראניים

שלושה בני אדם נהרגו אתמול ושישה נוספים נפצעו בפיצוץ של שלושה מכלי דלק באבו דאבי. זמן לא רב לאחר מכן פרצה שריפה באחד המבנים במתחם שדה התעופה של אבו דאבי, לאחר שקולות נפץ עזים נשמעו גם שם

פיצוצים והרוגים באבו דאבי: החות'ים שיגרו מל"טים איראניים
התקפות החות'ים על סעודיה צילום: צילום מסך כאן 11

המורדים החות'ים מתימן שיגרו מל"טים איראניים לעבר אבו דאבי, שלושה נהרגו. חקירה ראשונית של משטרת אבו דאבי העלתה כי חלקים של כלי טיס התפזרו בשני המוקדים, מה שהביא להסקת מסקנה, לפיה הפיצוצים נגרמו בכוונת מחבל, על ידי מל"טים מתאבדים.

על פי החשד, המל"טים שוגרו לעבר אבו דאבי, מתימן, שם יושבים המורדים החות'ים שפועלים בשליחותה של איראן. החות'ים נוהגים לתקוף בעיקר בסעודיה שכנת תימן, בשל חלקה המרכזי בהובלת הקואליציה הסונית שמנסה להחזיר את תימן כולה לשליטת הממשלה הסונית. המתקפה אתמול באבו דאבי היתה חריגה יותר, למרות שאינה הראשונה.

על פי הדיווחים, שלושת ההרוגים בפיצוץ של מיכלי הנפט לא היו מקומיים. שניים מהם היו אזרחי הודו ואחד נוסף אזרח פקיסטן.

רועי קייס דיווח ב'כאן חדשות', כי ‏הדובר של המורדים החות'ים פרסם הודעה מפורטת על התקיפה. "התקיפה כוונה לשדות התעופה באבו דאבי ובדובאי ולבית זיקוק נפט באבו דאבי (אזור אל-מוספח) ולעוד כמה אתרים חשובים ורגישים. היא בוצעה באמצעות 5 טילים בליסטיים ומונחים ומספר רב של מל"טים". ‏הוא הזהיר בהודעה חברות זרות ואזרחים באמירויות להתרחק מהאתרים החיוניים כדי לשמור על שלומם ואמר כי הם לא יהססו להרחיב את בנק המטרות באמירויות בתקופה הקרובה שיכלול אתרים עוד יותר חשובים. האמירויות לא תהיה בטוחה כל עוד תמשיך בהסלמתה נגד תימן.

מורדים אבו דאבי פיצוצים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד