י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנקמה ברע"מ

הכנסת תצביע על גיוס חובה במגזר הערבי

הצעת חוק המציעה לבסס מתווה חדש לגיוסם של תלמידי ישיבות, זכתה אמש לתמיכה היסטורית מצידם של חברי כנסת ערבים ממפלגת רע"מ, זאת אחרי שיישרו קו עם עמדת הקואליציה | ח"כ דרעי הטיח ביו"ר עבאס כי הנקמה בוא תבוא, ואכן הבוקר מציג אותה לראווה ח"כ אמסלם

הכנסת תצביע על גיוס חובה במגזר הערבי
מנסור עבאס במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי ששלושה מנציגי רע"מ הצביעו אמש בעד חוק גיוס שאמנם לא עבר, האופוזיציה תעלה מחר הצעת חוק גיוס חובה למגזר הערבי שמטרתה להרתיע את חבר הכנסת עבאס לתמוך בחוק הגיוס בפעם הבאה שיעלה להצבעה.

חבר הכנסת דודי אמסלם הגיש הצעת חוק שתעלה כבר מחר להצבעה לפיה גם צעיר ערבי בן 18 יהיה חייב בגיוס לצה"ל כפי שקיים בשאר המגזרים.

המטרה של הצעת החוק היא להגדיל את הלחץ כנגד רע"מ ולהבהיר להם כי התערבות שלהם בגיוס הציבור החרדי תביא לכך שיחול גיוס חובה גם על המגזר הערבי דבר שיפגע בהם קשות.

אריה דרעי גער במנסור עבאס: "נדאג שהערבים יתגייסו"

בדברי ההסבר לחוק נכתב "מאז ומעולם, חובת שירות הביטחון לא נאכפת באופן קולקטיבי על המיעוט הערבי בישראל. הערבים בישראל אינם מקבלים פטור משירות ביטחון".

אמסלם קורא לחייב את הערבים להתגייס "ציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע - מטרתה של הצעת חוק זו היא ליצור שוויון בנטל כך שכלל האזרחים במדינה הזכאים לזכויות יישאו בנטל הגיוס לצה"ל או בשירות לאומי (אלא אם כן קיבלו פטור או דחיית שירות כפי שהחוק מאפשר) ובכך ימלאו את חובתם האזרחית".

חוק הגיוס מפלגת רע"מ דודי אמסלם ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד