י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בית לפני קריסה

קורע לב: ששת יתומי הרב צדוק ז"ל חושפים את מסכת ייסוריו

הוא היה אברך מלומד היסורים ששקד יומם ולילה על התורה ועל העבודה. לאחר שחלה בנגיף הקורונה הוא הסתלק לשמי מעלה כשהוא מותיר אחריו משפחה שבורה ורצוצה. היתומים הרכים יחד עם האלמנה מתחננים לעזרה רגע לפני שהבית קורס

קורע לב: ששת יתומי הרב צדוק ז"ל חושפים את מסכת ייסוריו
בוכים על קברו צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה הוראה שכזו לא מתרחשת בכל יום. זהו סיפור קורע לב, מצמרר וסוחט דמעות. מדובר באברך משכמו ומעלה, אדם צעיר לימים שהחליט בבת אחת להשליך את כל עברו מאחור ולהיכנס לעולמה של תורה ויראה גם יחד, זה ממש לא היה קל, אך הוא כמי שהתורה הייתה משאת חייו עשה את כל הדרך הקשה הזו מעולם החולין לעולם התורה.

לחצו כאן לסיוע למשפחה בעת צרתה>>

הוא זכה והקים את בתו על אדני התורה והיראה, אך הצרות הגיעו בזה אחר זה, מחלות קשות החלו לפקוד אותו, והוא במקום לשבת וללמוד מצא את עצמו נכנס ויוצא מן בתי החולים השונים, שוכב על מיטות אשפוז ועובר טיפולים מסובכים וקשים. למרות יסוריו הרבים הוא הקדיש את כל חייו לעסק התורה במסירות נפש של ממש.

באחד הימים מחלת הסכרת ממנה הוא סבל הלכה והחמירה עד שהוא הוצרך לעבור ניתוח מסובך בעיניו מחמת כך שראייתו הלכה ונחלשה. בלב הולם ורוטט מפחד הוא נכנס לניתוח ולאחר מספר שעות הגיעה הבשורה הקשה: הניתוח לא הצליח, ראייתו של הרב גיא גד צדוק נאבדה לחלוטין.


ה
רב גיא צדוק ז"ל • באדיבות המצלם

ליבו נשבר בקרבו, כיצד עכשיו הוא יזכה ללמוד גמרא, כיצד הוא יעמיק בדברי הרשב״א וכיצד הוא יכתוב חידושי תורה וחבורות על דברי הקמות החושן. בלב שבור הוא ביכה את נפשו בפני בורא עולם והתחנן שמאור עיניו ישוב אליו כבתחילה. במשך ארבע שעות רצופות הוא עמד בפינת הבית ועיניו ירדו דמעות כמים, במשך ארבע שעות הוא התייפח בבכי קורע לב וביקש מאבא שבשמים שיחזיר לו את הראייה.

לדברי מכריו והיה זה פלא עצום, למחרת בבוקר הוא קם והנה להפתעתו הוא רואה ממש כאחד האדם. סיפור זה רק ממחיש עד כמה אדם צדיק היה האברך הצעיר שרק לפני מספר שבועות נלקח בחטף לשמי מעלה. הרב גיא גד צדוק היה אברך משכמו ומעלה, כזה שהשליך את כל תענוגי העולם ושקד על התורה אך ביום אחד ולאחר שחלה בנגיף הקורונה הוא הסתלק בסערה השמיימה.

בביתו הקט בעיר מודיעין עילית הוא השאיר את רעייתו האלמנה שתחי׳ ועוד שישה יתומים קטנים שבוכים יומם ולילה על אבא האהוב שהיה ואיננו. אין מי שיקח אותם לבית הכנסת, אין מי שיעשה להם קידוש ואין מי שיתן להם נשיקה לפני שהם הולכים לתלמוד תורה. הם ממש נשארו שם לב, אין להם מאומה, הבית הולך לקרוס והאלמנה יוצאת וזועקת לעזרה. היא פשוט חייבת אותנו, ולנו אסור להישאר אדישים, נרתמים כעת למענם, למען היתומים הרכים שנותרו לבדם.

קופת העיר ילדים יתומים צדוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד