כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

החייאה בישיבה: נחנק באוכל ופונה במצב קשה

תלמיד ישיבת קוזניץ בבני-ברק, בן 15, נחנק במהלך ארוחה • חובשים ביצעו בו פעולות החייאה - והצילו את חייו • פונה במצב קשה להמשך טיפול בבית-חולים 'שניידר'

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

בישיבת קוזניץ ברחוב רבי טרפון בבני-ברק איבד תלמיד הישיבה את ההכרה. חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' סניף בני-ברק, ביצעו בו פעולות החייאה והצילו את חייו.

אפי פלדמן, ראש סניף 'איחוד הצלה', בבני-ברק סיפר: "מדובר בתלמיד ישיבה כבן 15 שאיבד את ההכרה במהלך הארוחה בחדר האוכל. הוא התמוטט תוך כדי האכילה. לא ברור אם נחנק או שתוך כדי האוכל לקה בהתקף לב".

יוסי אליוביץ חובש הצלה גוש דן סיפר: "מצאנו את הבחור בחדר האוכל כשהוא ללא דופק וללא נשימה. התחלנו פעולות החייאה מתקדמות כולל מתן 4 שוקים. לאחר שחזר דופק הבחור פונה ע"י ניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שניידר לעת עתה לא ברור לנו הרקע".

יהודה זיסו, חובש 'איחוד הצלה', סיפר: "מדובר בתלמיד ישיבה כבן 15 שאיבד את ההכרה בחדר האוכל. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני וביצענו בו פעולות החייאה, כולל ארבעה שוקים חשמליים. לאחר החייאה מוצלחת הוא פונה, כשמצבו מוגדר קשה, להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים שניידר בפתח תקווה".

נא להעתיר בתפילה עבור הבחור דוד אורי בן איטה פערל לרפואה שלמה.

מבית החולים נמסר ל'בחדרי חרדים': הצעיר הגיע תוך כדי החייאה והרופאים המשיכו את פעולות ההחייאה. כעת מצבו מוגדר קשה ויציב, מורדם ומונשם ביחידת לטיפול נמרץ במרכז שניידר לרפואת ילדים.

לפני שבועיים, ביום חמישי לפני הצהרים, אירעה בבני-ברק טרגדיה, כאשר משה שרף ז"ל, תלמיד ישיבת טשרנוביל, כבן 20, נמצא במיטתו, כשהוא ללא רוח חיים.

המנוח ז"ל, תושב אנטוורפן שבבלגיה, שלמד בישיבה הממוקמת ברחוב חבקוק, יצא לילה קודם עם אביו אהרן לסידורים אחרונים, לקראת חתונת אחיו הבכור, שאמורה הייתה להתקיים ביום חמישי בערב באולם בבני-ברק. הוא שב לישיבה בשעה 2:00 - והלך לישון.

בבוקר ניסה חברו לחדר להעירו, אולם ללא הצלחה - והמשיך לדרכו. סמוך לשעה 11:00 עלה המשגיח בישיבה אל החדר כדי להעירו. כשנכנס, הבחין כי משהו אינו כשורה - והזעיק את כוחות ההצלה.

לאנשי כוחות ההצלה שהגיעו לזירה לא נותר אלא לקבוע את מותו.
קוזניץ נחנק ישיבה החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד