י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הזעם שהוביל לייצוג נרחב

חשיפה: ב'אגודה' מקימים ועדת רבנים חדשה תחת מועצת האדמו"רים

לאחר שחברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לא התכנסו זה זמן רב, בשל חילוקי הדעות ביניהם, הוחלט להקים ועדת רבנים שתהיה כפופה לאדמו"רים ובה ישמשו נציגים מטעמם שיעסקו בנושאי האידישקייט שרובם קשורים לזירה הפוליטית הארצית והמקומית • כל הפרטים

חשיפה: ב'אגודה' מקימים ועדת רבנים חדשה תחת מועצת האדמו"רים
עצרת בחירות של אגו"י צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

השנתיים האחרונים היו מהמטלטלות ביותר ב'אגודת ישראל', ציר פוליטי שהקימו יחד שלומי אמונים עם חסידות בעלזא הפכו את יחסי הכוחות במפלגה, שלראשונה הכוח הפוליטי במפלגה עבר לידיהם, בעיקר בשנה האחרונה בו נציג ויז'ניץ כבר לא מכהן בכנסת, יחסי הכוחות האלה הורגשו לא אחת גם במועצת גדולי התורה שמאז בקושי התכנסה.

ב'אגודת ישראל', כך נודע ל'בחדרי חרדים', החליטו בשבועות האחרונים לאמץ יוזמה ישנה ולהקים ועדת רבנים שתכהן תחת מועצת האדמו"רים, דומה לזו שקיימת ב'דגל התורה', והיא זו שתכריע בנושאים השוטפים במקום לכנס בכל פעם את מועצת גדולי התורה, כפי שראינו שלעיתים התכנסה מספר פעמים ברציפות לדיונים על חוק הגיוס ונושאים דומים.

נזכיר כי באופן רשמי ועדת הרבנים היא רק שחזור של וועדה שהוקמה בעבר אך התפרקה, תפקיד הוועדה לפי גורמים מסוימים הייתה 'ועדת חינוך', אחרים מגדירים אותה כ'וועדה לנושאי אידיישקיט', אך גורמים ב'אגודת ישראל' מודים כי מטרת הוועדה היא הקמת גוף רבנים שיהיו כפופים לאדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה, שתעסוק בנושאי האידישקייט שרובם קשורים לזירה הפוליטית הארצית והמקומית.

ועדת הרבנים צפויה להתכנס ייתכן ועוד הערב לכינוס היסוד, כשבשעות הבוקר חלק מבתי האדמו"רים הביעו זעמם, לאחר שתחילה ביקשו למנות וועדה מצומצמת עם נציגים לחסידויות הגדולות בלבד, אך הלחץ עשה את שלו וכעת מונו נציגים לכל עשרת חברי המועצת. שבשעות הקרובות יתבררו שמותיהם. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

המטרה הראשונית עליה דובר בחודשים האחרונים הייתה להקים ועודה שבה יהיו חברים רק כששה נציגים מהחסידויות הגדולות שבמועצת, כדי להקל על קבלת ההחלטות, אלא שבימים האחרונים הביעו זעם מבתי האדמו"רים של החסידויות הקטנות שהפנו אצבע מאשימה כלפי מזכיר המועצת יעקב ולצר, על כך שהוא מנסה לפגוע בחברי מועצת ולהשאיר את הכוח בידי החסידויות הגדולות.

כעת, עם הקמת הוועדה ולאחר שנאלצו להעניק נציגים לכל עשרת האדמו"רים, טוענים באגודת ישראל כי הוועדה הופכת  למעשה ל"וועדה קיקיונית", כך לטענתם, לאחר ששוב יתקשו לקבל החלטות אחידות, בדומה למועצת שכבר לא מתכנסת זמן רב בעקבות חילוקי הדעות במפלגה בנושאים שונים.

מועצת גדולי התורה ועדת רבנים יעקב ולצר אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד