י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החלטה אנטישמית

אייכלר נגד קושניר: לא מסתיר שנאתו לחרדים

על רקע החלטת משרד הפנים שלא לאשר את הרחבת היישוב החרדי טלזסטון ותגובת ח"כ קושניר מ'ישראל ביתנו' תקף חבר הכנת אייכלר במליאת הכנסת את דברי הח"כ שלא נשאר חייב: "מזל שאייכלר יחד עם דעותיו החשוכות נמצא באופוזיציה, ואף החלטה חשובה לא נתונה לשיקולו"

אייכלר נגד קושניר: לא מסתיר שנאתו לחרדים
ישראל אייכלר צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בנאום שנשא במליאת הכנסת התייחס ח"כ ישראל אייכלר, להחלטת הוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים שלא לאפשר את הרחבת היישוב קרית יערים-טלזסטון, בשעה שלאבו גוש המליצו שכן לאשר ועורר עימות מול חבר הכנסת אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו'.

לטענת חבר הכנסת אייכלר, מדובר בהחלטה אנטישמית למרות הנימוק להחלטה שהתקבלה בשל בעיות סביבתיות, "נשאלת השאלה האם הטבע, הפרחים והזבובים יודעים מי גר באבו גוש ומי גר בטלזסטון", תהה בדבריו, ותקף את חבר הכנסת אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו', "שלא מסתיר את שנאתו לחרדים".

אייכלר ציטט את דבריו של קושניר שכתב בתגובה להחלטה: "הנסיון על כפיה דתית והשתלטות על שטחי טבע בעליות לירושלים סוכל, אני מברך על המלצת הוועדה הגיאוגרפית. למעלה משנתיים של מאבק בסיבוב הנוכחי הצליחו", כך קושניר.

אייכלר תקף את קושניר ואמר מעל הדוכן: "אנחנו יהודים שחיים בארץ הזאת, מימי הטורקים. עשינו הכל כדי לקלוט את כל העולים מכל המדינות ולא שאלנו אם הטבע והפרחים והחיות באזור מאפשרים לפתח ולבנות ולעשות את כל הארץ בטון ומלט. אנו גאים בזה שבאו מיליון יהודים מברית המועצות ובנו להם ערים, לא אמרנו זה מפריע לטבע. ואילו הוא בא ואומר שההשתלטות החרדית על שטחי טבע בעליות לירושלים זה מסוכן".

הח"כ האוקראיני חוגג > הוועדה הגיאוגרפית מציגה: כן לערבים – לא לחרדים 

"אחר כך אתם שואלים אותי למה אני חושב שיש אנטישמיות במדינת ישראל? איך אפשר להסביר שאבו גוש כן - ואני בעד אבו גוש הם שכנים טובים מגיע להם להרחיב - אבל בטלזסטון לא, מה זה מלבד אנטישמיות? מי שיש לו הסבר יותר טוב שינסה לפחות להסתיר את המניע האנטישמי להחלטות כאלה", האשים.

חבר הכנסת קושניר הגיב לאייכלר ואמר, "אני לא יודע מה יותר מקומם בנאום הזה, חוסר המודעות הסביבתית המובהקת של ח"כ אייכלר, הפקפוק שלו בזכותי להיאבק על הצדק ועל צביון המדינה בגלל שלא נולדתי בארץ, או השימוש הזול שלו במונח אנטישמיות. מזל שאייכלר יחד עם דעותיו החשוכות נמצא באופוזיציה, ואף החלטה חשובה לא נתונה לשיקולו".

טלז סטון קרית יערים אלכס קושניר ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד