ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נתונים בלתי נתפסים

ההורים לא מתלוננים: פגיעות במרבית תלמידי מוסדות החינוך

תלמידי מערכת החינוך בישראל: יותר מ-3% אחוזים חוו "שיימינג" ברשתות החברתיות, כ-25% מהילדים במסגרות החינוכיות נפלו קורבן לחרמות ו-40% מהם נפלו קורבן לתקיפה פיזית לפחות פעם אחת או פעמיים. רק שיעור קטן מאוד של הורים דיווח כי אנשי הצוות החינוכי פגעו בילדם

ההורים לא מתלוננים: פגיעות במרבית תלמידי מוסדות החינוך
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יותר ממחצית מתלמידי מערכת החינוך בישראל ספגו עלבונות והשפלות מצד תלמידים בבית הספר - יותר מ-3% אחוזים חוו "שיימינג" ברשתות החברתיות, כ-25% מהילדים במסגרות החינוכיות נפלו קורבן לחרמות ו-40% מהם נפלו קורבן לתקיפה פיזית לפחות פעם אחת או פעמיים. כך עולה מסקר המוגנות השנתי שפורסם היום (שלישי) על ידי הנהגת ההורים הארצית בשיתוף חוקרים באקדמיה.

מהסקר עולה גם כי קיים חוסר האמון של ההורים במוסדות החינוך. אחד מכל חמישה הורים מרגיש שילדו איננו בטוח במוסד החינוכי שבו הוא לומד. חמישית מההורים מדווחים שילדיהם סובלים מהשפלות מצד הצוות החינוכי במוסד שבו הם לומדים.

רק שיעור קטן מאוד של הורים דיווח כי אנשי הצוות החינוכי פגעו בילדם. כ-75% מהנשאלים היו אימהות, 76.5% היו אקדמאיים, 71.9% חילונים וכ-20% מסורתיים. הסקר נערך בחודשים נובמבר-דצמבר 2021 בקרב 2,165 הורים לילדים שנמצאים במערכת החינוך, בגילי גן ועד כיתה י"ב.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנתונים מהסקר מצטרפים לשורת הנתונים המדאיגים שהמשרד פרסם ביחס למצבם הרגשי של תלמידי מערכת החינוך בעקבות הקורונה, וביחס לאירועי האלימות התכופים והמוקצנים - אשר מתרחשים במערכת אחרי שנתיים מורכבות. לנוכח מצב זה, פרסמה שרת החינוך את התוכנית המערכתית למניעת אלימות, וגייסה לטובת תוכנית זו כחצי מיליארד שקלים".

"משאבים נוספים שהמשרד מקצה הם בהיבט של ליווי והכשרה של צוותי המקצוע, ומענים נלווים וממוקדים לתלמידים עם בעיות ממושכות. לאורך הקורונה אנשי החינוך עובדים לילות כימים למען ילדי ישראל, והם ראויים לכל הערכה והוקרה על מסירותם. ככל שנאמרו אמירות פוגעניות או שנרשמו התנהגויות פסולות, הרי שיש לגנות ולהוקיען. ככל שמתקבלות פניות בנושא, הן מטופלות ללא דופי", לשון תגובת משרד החינוך.

מערכת החינוך פגיעות בילדים בתי ספר תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד