י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי עשור בכלא

רוצח הילדים התחנן לקיצור העונש אך זעזע את השופטים

עשור לאחר הטבח ההמוני בנורבגיה: הרוצח אנדרס ברינג בריוויק נכנס לביהמ"ש בהצדעה במועל יד. ברייוויק, מבצע מתקפת הטרור בנורווגיה ביולי 2011, שבה נהרגו 77 בני אדם, ביקש מהשופטים לקצר את עונשו

רוצח הילדים התחנן לקיצור העונש אך זעזע את השופטים
תלמידים בהצדעה נאצית צילום: מתוך אינסטגרם

פעיל הימין הקיצוני אנדרס ברינג בריוויק, מבצע הפיגוע בנורווגיה בו נהרגו 77 בני אדם, החל היום (שלישי) את השימוע שלו בבית המשפט - עם הצדעה במועל יד. בריוויק הגיע לדיון בבית המשפט בנוגע לערעור שהגיש נגד גזר הדין שהטיל עליו 21 שנות מאסר.

בריוויק טוען שמגיע לו להשתחרר אחרי 10 שנים בלבד. כשהצדיע במועל יד, הוא החזיק בשלט עליו הופיע המשפט: "הפסיקו את הג'נוסייד נגד העמים הלבנים שלנו".

נגד ברייוויק נגזרו 21 שנות מאסר, וישיבתו בכלא יכולה להתארך כל עוד נדמה שהוא מהווה סכנה לחברה, כפי שסבורים בתביעה הכללית. החלטה בעניינו צפויה להתקבל עד סוף השבוע.

אנדרס ברינג בריוויק, בן ה-42, הוא מחבל לאומני קיצוני נורווגי שביצע את מתקפות הדמים בנורווגיה ב-22 ביולי 2011 שכללו את פיצוץ רכב התופת בלב קריית הממשלה באוסלו ואת הטבח באמצעות ירי בבני נוער במחנה הקיץ של מפלגת העבודה הנורווגית באי אוטויה. בשתי המתקפות נהרגו 77 בני אדם ומאות נפצעו.

ב-24 באוגוסט 2012 הרשיעו בית המשפט ברצח. בית המשפט קבע שבריוויק היה שפוי בעת המעשה, והוא נידון כאמור, ל-21 שנות מאסר, העונש המקסימלי במדינה, שבסופן ייקבע מדי חמש שנים אם הוא עדיין מסוכן והאם יש להמשיך את מאסרו.

 

נורווגיה פיגוע לאומני הצדעה נאצית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד