י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"פוליטיקה בדרכי שלום"

ארדואן מטיל פצצה: ביקור של הרצוג ומסרים מבנט

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי ייתכן ונשיא המדינה יצחק הרצוג יגיע לביקור מדיני בטורקיה. "אנחנו מנהלים שיחות עם נשיא ישראל יצחק הרצוג. גם ראש הממשלה נפתלי בנט שולח מסרים ברמות שונות", אמר ארדואן

ארדואן מטיל פצצה: ביקור של הרצוג ומסרים מבנט
יצחק הרצוג/הנשיא ארדואן צילום: יונתן זינדל/וויסאם אשלמון, פלאש 90

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר הערב (שלישי) כי ייתכן ונשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג יגיע לביקור מדיני בטורקיה, בתקופה הקרובה. הודעתו של נשיא טורקיה ארדואן טרם קיבלה אישור רשמי משום גורם מדיני בישראל.

בתקשורת הטורקית דווח כי הנשיא ארדואן התייחס ליחסים המדיניים עם ישראל ואמר: "יש לנו שיחות עם הנשיא יצחק הרצוג. אולי זה יכול להיות להביא לביקורו של מר הרצוג בטורקיה".

ארדואן אמר גם כי הוא מנהל שיחות עם מנהיגי ישראל, ואמר כי גורמים רשמיים יכולים להחיות את המשא ומתן על צינור שיוביל גז טבעי ממזרח הים התיכון לאירופה דרך טורקיה.

"אנחנו מנהלים שיחות עם נשיא ישראל יצחק הרצוג. גם ראש הממשלה נפתלי בנט שולח מסרים ברמות שונות", אמר ארדואן וציין כי קיבל לאחרונה משלחת של רבנים ממזרח התיכון. "אם אנחנו הולכים לעשות פוליטיקה, זה לא יכול להיעשות באמצעות עימות. עלינו להמשיך בפוליטיקה בדרך של שלום".

בנוגע לאפשרות של שיתוף פעולה עם ישראל במזרח הים התיכון אמר ארדואן: "המטרה היא להגיע למקום עם גישות חיוביות. אם זה מבוסס על עיקרון של win-win, נעשה כמיטב יכולתנו".

כזכור, בחודש יולי האחרון שוחחו שני המנהיגים בטלפון, שיחה ראשונה בין מנהיגי המדינות מאז 2017. בשיחה, בירך ארדואן את הרצוג על כניסתו לתפקיד. הנשיאים הדגישו כי יחסי ישראל וטורקיה הם בעלי חשיבות רבה לביטחון וליציבות במזרח התיכון, ושישנו פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומים רבים, במיוחד בתחום האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה.

לאחר אותה שיחה, ארדואן כבר הספיק לשוחח מספר פעמים עם הרצוג. האחרונה שבהן לפני מספר ימים, כאשר התקשר לנחם את הרצוג שהתאבל על מות אמו. כך גם לפני מספר שבועות, לאחר שחרור בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין מבית הסוהר בטורקיה - ארדואן שוחח עם הרצוג ואף עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

יצחק הרצוג רג'פ טייפ ארדואן טורקיה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד