י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רוחות מלחמה

ארה"ב מתריעה: "רוסיה עלולה לפתוח במתקפה בכל רגע"

דוברת הבית הלבן הזהירה היום כי רוסיה מתכננת מתקפה צבאית אפשרית נגד אוקראינה. הדברים נאמרו בשעה שרוסיה שולחת חיילים לבלארוס לטובת תרגיל צבאי, וזאת על רקע המתיחות הגבוהה השוררת זו תקופה ארוכה בין שתי המדינות

ארה"ב מתריעה: "רוסיה עלולה לפתוח במתקפה בכל רגע"
ולדימיר פוטין צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי הזהירה היום (שלישי) כי "רוסיה עלולה לפתוח במתקפה נגד אוקראינה "בכל רגע נתון, מדובר במצב מסוכן באופן קיצוני", התריעה סאקי, זאת על רקע המתיחות הגבוהה והעובדה שרוסיה שולחת חיילים לבלארוס לטובת תרגיל צבאי, סאקי אף הוסיפה "כי ישנו פתרון דיפלומטי, וזו החלטה שהנשיא פוטין והרוסים צריכים לקבל — להיפגע מסנקציות כלכליות קשות או לא וכי כל האפשרויות נמצאות על השולחן, כשניתוק של רוסיה מהמסלקה הבינלאומית SWIFT היא אחת מהן. 

אלכסנדר פומין, סגן שר ההגנה הרוסי, אמר היום כי התרגיל הצבאי שקרוי "נחישות משותפת" נועד לדמות תגובה משותפת של שתי המדינות לאיומים חיצוניים התרגיל הקרוי יתקיים בין התאריכים 20-10 בפברואר. לטענת הנשיא הבלארוסי אלכנסדר לוקאשנקו, התרגיל יתקיים סמוך לגבולות פולין, ליטא וצפון אוקראינה.

במסגרת התרגיל תשתמש רוסיה ב-12 מטוסי קרב מסוג סוחוי Su-35 ותפרוס כמה יחידות הגנה אווירית בשטח בלארוס, ולדברי מוסקבה, חלק מהכוחות יגיעו למזרח אירופה מהמזרח הרחוק של רוסיה. פריסת החיילים עשויה לחזק בצורה דרמטית את הנוכחות הרוסית בגבולות אוקראינה, שלפי הערכות שלחה לשם כמאה אלף חיילים עם טנקים וכלי נשק נוספים. 

בקייב חוששים מכך שרוסיה תפתח במתקפה נגדה מטריטוריות שונות, בהן בלארוס וזאת על רקע הדיווח של העיתון ניו יורק טיימס כי רוסיה החלה לפנות סגלים דיפלומטיים מהשגרירות שלה באוקראינה, דבר שיכול אולי להעיד על הכנה לפלישה אפשרית, מה שגרם למשרד ההגנה האוקראיני להוציא את ההודעה כי יגביר את המאמצים לגבש גדודי מילואים שיוכלו לספק במהירות כוח של 130 אלף חיילים נוספים על 246 אלף החיילים שנמצאים בשירות סדיר.

 

רוסיה בלארוס מתיחות ארה"ב אוקראינה הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד