ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נחשף בנאום

בשיתוף פעולה עם רע"מ: כך מפלה ליברמן את המוסדות החרדים

ממשלת השנאה: ח"כ אשר חשף במליאת הכנסת כיצד שיתפו ברע"מ פעולה עם האוצר בנוגע לתקציבים למוסדות המוכש"ר, כשבוועדת הכספים סנדלו תקציבים למוסדות חרדים וערבים, אך הבטיחו לרע"מ שמוסדות ערבים לא ייפגעו | "נעביר לכם הכסף ייעודי, אבל לחרדים זה לא יעבור"

בשיתוף פעולה עם רע"מ: כך מפלה ליברמן את המוסדות החרדים
אביגדור ליברמן/מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל/אבשלום ששוני, פלאש 90

במסגרת נאום שנשא חבר הכנסת יעקב אשר במליאת הכנסת, הוא חשף איך בעוד הקואליציה מדברת על שיוון ומביאה את חוק הגיוס להצבעה כביכול בשם "השיוון" אותה קואליציה בשת"פ של רע"מ שאמרו שידאגו לחרדים, מפלים את החרדים לרעה.

האפליה עליה מדבר אשר היא בתקציבים למוסדות המוכש"ר, כשמי שנהנה מהם, או לייתר דיוק סובל מאי תקצוב, הם רוב המוסדות החרדים והערבים, במסגרת תקציב המוכש"ר, יש סעיף של שעות תמרוץ וטיפוח. ח"כ אשר סיפר בנאומו כי "יו"ר ועדת הכספים קיבל הוראה ממשרד האוצר: 'אתה לא מוסיף שקל בנושא הזה'. אבל מי שנפגע מזה, הם גם החרדים וגם הערבים שיש להם מוכש"ר".

לטענת אשר, כדי שלא לפגוע בערבים, "הייתה ישיבה אצל האוצר עם נציגים של רע"מ ושם נאמר להם: 'נעביר לכם את הכסף ייעודי, אבל לחרדים זה לא יעבור'. התקנה הזאת לא תעבור כדי שהחרדים לא ייהנו ממנה – ואני עומד מאחורי כל מילה שאני אומר".

ח"כ יעקב אשר במליאה

אשר תקף את הצביעות של ליברמן: "גם אחרי הכישלון שלו במעונות הוא אמר שציבור המשרתים בצבא הפסיד. הממשלה הזאת יודעת להתחשב באמונות ובהשקפת העולם של ציבור שהוא אינו יהודי, שהוא מוסלמי או נוצרי. אבל את הציבור החרדי שאת אמונתו בתורת ישראל, שזה מרכיב הביטחון מספר אחד של מדינת היהודים, אין לנו מרכיב ביטחון אחר, יותר חשוב מהתורה עצמה שליוותה אותנו אלפי שנים, בזה אין התחשבות".

הוא סיים והצהיר ואמר בהקשר לחוק הגיוס שנפל ויגיע שוב למליאה בקרוב: "זה לא יעזור לכם. מי שירצה ללמוד תורה במדינת ישראל – ילמד תורה על פי האמונה היהודית שלנו ולא יעזור עוד אלף חוקים, ואלף בג"צים – נצח ישראל לא ישקר".

אביגדור ליברמן יעקב אשר מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד