י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"לא פספס אף פרט"

צפו: בן 6 בנה בית כנסת מלגו; כולל הכנסת האורחים ועמדת שמירה

ילד בן 6 מהקהילה היהודית במוסקבה, בנה בית כנסת מלגו, הילד שמתפלל בבית הכנסת 'מארינה רושצה', במוסקבה - רוסיה, תיאר את מבנה המקום בדיוק כמו שהוא מכיר כולל עמדת שמירה בכניסה למקום

צפו: בן 6 בנה בית כנסת מלגו; כולל הכנסת האורחים ועמדת שמירה
בית הכנסת מלגו צילום: באדיבות המצלם

בתמונה מרהיבה של בית הכנסת בנוי מלגו, שפורסמה ברשתות החברתיות היהודיות ברוסיה, נראה בית כנסת עם תיאור מדויק של המקום, בית הכנסת 'מארינה רושצה' המפורסם במוסקבה הבירה. מצד ימין הכנסת אורחים, במרכז החזן, סמוך לארון הקודש 'המקום של הרב', מצד שמאל עזרת נשים, ובכניסה עמדת שמירה כולל השומרים החמושים.

אחד המתפללים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי כל ילד בבית הכנסת מבין את החשיבות של 'הכנסת אורחים'; "הילד בן 6, הוא מבין שהכנסת אורחים עם קפה ותה ועוגות, זה משהו שחייב להיות בבית הכנסת 24 שעות ביממה לכל האורחים, לכל המתפללים והלומדים, הילד לא פספס אף פרט".

בית הכנסת 'מארינה רושצ'ה' הוא בית כנסת שנבנה בשנת 1926 ושוחזר, בית הכנסת היה אחד משני בתי הכנסת שפעלו בה בתקופת השלטון הסובייטי, והתפללו בו חסידי חב"ד. המבנה נשרף ב-1994 וכעבור מספר שנים הוא נבנה מחדש והיום מתפללים בו מאות איש ביום, תחת הנהגתו של רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, והוא בית הכנסת המרכזי של מוסקבה.

בית כנסת לגו מארינה רושצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד