כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סיכול ממוקד? פניה ללבני: להדיח הרב שמואל אליהו

האגודה לזכויות האזרח דורש משרת המשפטים ליזום נגד הרב שמואל אליהו, מתמודד אפשרי על תפקיד הרב הראשי הספרדי, הליכי משמעת והדחה • הסיבה? הסתה

הרב שמואלאליהו. צילום: פלאש90
הרב שמואלאליהו. צילום: פלאש90

על רקע הדיבורים על התמודדותו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, לכהונת הרב הראשי הספרדי הבא, פנתה כבר לפני כחודש האגודה לזכויות האזרח אל שרת המשפטים, ח"כ ציפי לבני, בבקשה שתיזום נגד הרב הליכי משמעת והדחה.

הרקע: הסתה גזענית חוזרת ונשנית, לדברי האגודה, והתנהגות שאינה הולמת עובד ציבור.

הפנייה נעשתה בהמשך לתכתובות אותן ניהלה האגודה עם משרד המשפטים כבר בשנת 2011, בעקבות שורה של התבטאויות, גזעניות לדבריהם, שצוטטו מפי הרב אליהו.

במענה מטעם פרקליטות המדינה, נמסר לאגודה לזכויות האזרח כי ההליך המשמעתי נגד הרב מעוכב כיוון שבאותה עת התקיימה חקירה פלילית בנושא. אלא שבאגודה מזכירים, כי החקירה הפלילית נסתיימה כבר בקיץ 2012 בשל קושי להוכיח את הדברים המדויקים שנאמרו על-ידי הרב.

על רקע זה כתב עו"ד אבנר פינצ'וק אל שרת המשפטים: "גם אם דברי הבלע הגזעניים של הרב אליהו אינם עולים כדי 'הסתה לגזענות' במובנה הפלילי, עדיין אין בכך כדי לעשותו כשיר וראוי למשרה הרמה של רב עיר. הדעת אינה סובלת, שעובד מדינה בכיר ישתמש במעמד וביוקרה, שנתנה לו המדינה, על מנת להשפיל ולבזות בני אדם, ולרמוס את כבודם ואת זכויות היסוד שלהם…".

עוד באותו היום הגיבה השרה לבני לפניית האגודה: "למותר לציין, כי אני סולדת ורואה בחומרה את ההתבטאויות המיוחסות לרב שמואל אליהו, החותרות תחת ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אשר אינן תואמות את הנדרש מרב עיר, הנושא במשרה ציבורית רמה ובעלת חשיבות… אני בודקת אל מול הגורמים המוסמכים במשרד המשפטים מהן הדרכים הנכונות והאפקטיביות לטיפול בנושא".

מעניין יהיה לעקוב אחר תגובתה של לבני, במקרה בו יציג הרב את מועמדותו בצורה רישמית.
הרב שמואל אליהו ציפי לבני משרד המשפטים פרקליטות הרב הראשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד