ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ברקע כישלון הבוסטר

מנכ"ל פייזר: "מצפה להגיע לירושלים לקבל את הפרס"

מנכ"ל ענקית התרופות פייזר, אלברט בורלא, הוא חתן פרס בראשית לשנת 2022, פרס "הנובל היהודי" יוענק לבורלא בטקס שייערך בירושלים, מנכ"ל פייזר הגיב לזכייה: "אני מצפה בכיליון עיניים, זה מסמל את ניצחון המדע ואת התקווה לעתיד"

מנכ"ל פייזר: "מצפה להגיע לירושלים לקבל את הפרס"
אלברט בורלא צילום: טוויטר

מנכ"ל ענקית התרופות פייזר, אלברט בורלא, הוא חתן פרס בראשית לשנת 2022, בטקס שייערך בירושלים בחודש יוני השנה במעמד נשיא המדינה, יקבל בורלא פרס של מיליון דולר, מנכ"ל פייזר הגיב לזכייה וסיפר: "אני מצפה בכיליון עיניים לעלות לירושלים ולקבל את הכבוד הזה, שמסמל את ניצחון המדע ואת התקווה הגדולה לעתיד". כך דיווח עמיחי שטיין ב'כאן חדשות'.

פרס בראשית, הוא פרס בסך מיליון דולר, עליו הכריזו ממשלת ישראל, הסוכנות היהודית וקרן ג'נסיס. הפרס ניתן על ידי ראש ממשלת ישראל, מדי שנה, "לאיש מקצוע רב הישגים ובעל מוניטין בינלאומי מכל העולם, המהווה דמות מופת שהעניק השראה לדור הצעיר של העם היהודי ברחבי העולם". כך על פי מארגני הפרס.

בורלא קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר בקמפיין עולמי שהסתיים לאחרונה, בו הצביעו יותר מ-200 אלף אנשים מ-71 מדינות. הצבעת הקהל אושרה פה-אחד על ידי ועדת הבחירה של קרן פרס בראשית, המונה תשעה שופטים.

הוועדה שיבחה בנימוקיה את בורלא על מנהיגותו, נחישותו, ובעיקר על הנכונות ליטול על עצמו סיכונים גדולים – כמו למשל כשבחר לדחות סבסוד פדרלי בגובה מיליארדי דולרים מהממשל אמריקני לטובת פיתוח החיסון לקורונה, כדי להימנע מביורוקרטיה ממשלתית ולזרז את הפיתוח והייצור של החיסון. כתוצאה מכך, ציינו בוועדה, החיסון של פייזר לקורונה היה מוכן בזמן שיא: חודשים במקום שנים.

עמיחי שטיין ב'כאן חדשות' פרסם את דבריו המלאים של אלברט בורלא: "לא ייחלתי להיות דמות ציבורית ולא יכולתי לדמיין שאזכה ביום מן הימים לכבוד של להיות חתן פרס בראשית, ולעמוד בשורה אחת עם המועמדים יוצאי הדופן האחרים, אני מקבל את הפרס בענווה ובשמם של עמיתיי בפייזר, שנענו לקריאה הדחופה של ההיסטוריה בשנתיים האחרונות ויחד הצלחנו לשנות את מהלך גורלנו המשותף. גדלתי במשפחה יהודית שהאמינה שכל אחד מאיתנו חזק רק כמו החיבורים בקהילה שלנו ושכולנו מצווים משמים לתיקון עולם",

אלברט בורלא פייזר חיסון לקורונה פרס בראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד