כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

400 תלמידים חרדים בירושלים ייזרקו לרחוב?

ההורים מאשימים: מפרק עמותה רוצה למכור מבני ת"ת 'חזון ישעיה' ובית ספר 'תפארת אסתר' • המפרק: "לא התקבלה החלטה" • העירייה: "נעשה הכל שהתלמידים לא יופקרו"

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

400 תלמידי ת"ת 'חזון ישעיה' ובית הספר לבנות 'תפארת אסתר', הממוקמים ברחוב רש"י בירושלים, עלולים לפתוח את שנת הלימודים הבאה בבתיהם, שכן החשש שהמוסדות ייסגרו והמבנים יימכרו - הולך ומתממש.

התלמוד תורה ובית הספר שוכנים במבנים נפרדים במתחם ברחוב רש"י בבירה. לפני כשני וחצי התגלו אי סדרים חמורים בעמותת 'חזון ישעיה', שניהלה גם את מוסדות החינוך.
בעקבות כך, ולאור בקשת רשם העמותות, מינה בית המשפט את עו"ד חגי אולמן למפרק העמותה.

למרות הליך פירוק העמותה, מוסדות החינוך המשיכו לפעול תחת 'למען אחי', עמותה אחרת. ועד ההורים בבית הספר טוען כי לאחרונה בכוונת המפרק להורות את סגירת בתי הספר.

בשל אי הוודאות שנוצרה בת"ת ובבית הספר, אין הכנות לקראת שנת הלימודים הבאה. בנוסף, הנהלת עמותת 'למען אחי' אינה מתכוונת בשלב זה לחדש את חוזי העבודה עם הצוות החינוכי במוסדות, ואינה מתכוונת לרכוש ציוד לכיתות.

השבוע ערך ועד ההורים כינוס חירום, במטרה למנוע את סגירת המוסדות. ההורים החליטו על פנייה לרשם העמותות ולבית המשפט, על מנת למנוע את הפקרת 400 התלמידים.

"המפרק, עו"ד חגי אולמן, זכאי לשכר טרחה של תשע אחוז בכל עסקה שתעשה, בנוסף לשכר חודשי של 50,000 שקלים אותם הוא מקבל מידי חודש על ניהול התיק. הוא רוצה להרוויח על ראשם של מאות התלמידים", מאשימים גורמים בוועד ההורים. "אם המפרק כל כך רוצה לממש נכסים, יש לעמותה נכסים נוספים שאינם בשימוש וניתן למכור אותם ולא צריך לפגוע במאות התלמידים",

עו"ד אולמן אמר בתגובה: "לא התקבלה כל החלטה בנושא. יש בכוונתי לעשות כל שניתן כדי להביא להפעלתם של מוסדות חינוך אלו כסדרם גם בשנה הבאה".

גורם בעיריית ירושלים הגיב: "טענות נציגי הוועד מוגזמות, נעשה הכל כדי ש-400 תלמידים לא יופקרו".
בית ספר תלמוד תורה חזון ישעיה ירושלים פירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד