י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יתפח בכל חודש

יוון מטילה קנסות כספיים על מתנגדי חיסונים

הרשויות ביוון הודיעו כי כל אזרח יווני בן 60 ומעלה שאינו מחוסן מפני נגיף הקורונה באחד החיסונים המוכרים על ידי משרד הבריאות היווני, ייאלץ לשלם קנס כספי של 50 יורו על ינואר, ולאחר מכן ייקנס מחדש ב-100 יורו בכל חודש נוסף שיעבור

יוון מטילה קנסות כספיים על מתנגדי חיסונים
חיסונים לקורונה צילום: צלמי פלאש 90

יוון תטיל קנסות כספיים על בני 60 ומעלה שהחליטו שלא להתחסן מפני קורונה, ההחלטה התקבלה על ידי ממשלת יוון לאחר שנרשמה במדינה עליה בשיעור התחלואה והתמותה, בגלל התפרצות וריאנט אומיקרון של נגיף הקורונה.

על פי הנתונים המתפרסמים ביוון, מבין כלל האזרחים בני ה-60 ומעלה במדינה, רק 41.5 אחוז מחוסנים, וקיימת הסכמה כללית של רוב אזרחי יוון, כך לפי הסקרים, לאלץ את המבוגרים להתחסן ולהטיל עליהם עיצומים כספיים במידה והם בוחרים שלא לעשות זאת. כמה מחברי הפרלמנט היווני התנגדו ליוזמה בחריפות וטענו כי מדובר בצעד לא חוקתי בעליל, שמכריח אנשים לקבל טיפול רפואי שהם לא מעוניינים בו.

עם זאת, ממשלת יוון טוענת שמדובר בצעד חוקתי, והיא מסתמכת על החלטתו של בית המשפט העליון ביוון, המתירה למעונות יום לילדים, להימנע מקבלת ילדים שאינם מחוסנים למעון. על בסיס החלטה זו, טוענת ממשלת יוון, אפשר לקבוע כי חובת חיסונים אינה נחשבת לצעד שאינו חוקתי. ההערכה היא שהנושא עוד יידון בבית המשפט העליון של יוון, ויתכן שיגיע גם לבית המשפט האירופאי, שיצטרך לדון בשאלה אם כפיית חיסונים על אזרחים עומדת במגבלות הדמוקרטיה שמדינות באיחוד האירופי מחוייבות אליה.

יוון קנסות חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד