י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרס למנכ"ל פייזר

מוביל פיתוח החיסון הישראלי פרופ' שמואל שפירא זועם: "כל כך עלוב"

'קרן פרס בראשית' הכריזה על מנכ"ל חברת פייזר, כחתן פרס בראשית לשנת 2022 | הנימוקים לבחירתו: מנהיגותו, נחישותו ותמיכתו בעם היהודי | מוביל פיתוח החיסון הישראלי, פרופ' שמואל שפירא לא התחבר לבחירה: "כל כך עלוב" | שפירא ל'בחדרי': "כואב את כאבם של מדענים ישראליים, שקולם לא נשמע" 

מוביל פיתוח החיסון הישראלי פרופ' שמואל שפירא זועם: "כל כך עלוב"
גנץ במכון הביולוגי צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

לא כולם התחברו לבחירה: 'קרן פרס בראשית' הכריזה הבוקר (רביעי) על ד"ר אלברט בורלא, מנכ"ל חברת פייזר, כחתן פרס בראשית לשנת 2022. מטרת הפרס היא, כך על פי הקרן: להעלות על נס אנשים יוצאים מגדר הרגיל שהערכים על פיהם הם פועלים, וההישגים שלהם, מעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי. 

בחירתו של בורלא, שאושרה ע"י ועדה המונה 9 שופטים, לא עברה בשקט. "‏פרס בראשית הישראלי ניתן למנכ"ל פייזר, כל כך עלוב", כתב הבוקר בזעם, פרופ' שמואל שפירא, מי שעמד על פיתוחו של החיסון הישראלי (טרם הושלם פיתוחו) עד לא מכבר, במכון המחקר הביולוגי בנס ציונה. 

הפרופ' שפירא הוסיף לתקוף את הבחירה, וכתב ברשת הטוויטר: "במקום להעניקו למדען ישראלי, וכל זה עבור חיסון בינוני קצר פעולה שהניב לפייזר רווח של מיליארדים עלוב וגלותי. ימונה בורלא למלך ישראל עכשיו", לגלגל על הבחירה. 

שפירא, שניהל במשך שנים עד אשתקד, את המכון למחקר ביולוגי בישראל, פקפק בדבריו הבוקר - בהשפעת החיסון: "להזכירכם ישראל המחוסנת ברביעית מובילה במספר חולי הקורונה בעולם. יש אליפות!". 

לשאלה מי עיכב את פיתוחו של החיסון הישראלי 'ברילייף' הפנה שפירא אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות: "בעיקר משרד הבריאות עיכב, ברוח גבית ממשרדים אחרים", השיב שפירא. 

ל'בחדרי חרדים' הוא סיפר, "אין כאן תחרות אישית. אני כואב את כאבם של מדענים ישראלים ויהודים מובילים שקולם לא נשמע". 

נימוקי הבחירה של הוועדה, אשר בחרה במנכ"ל פייזר, שיבחו את ד"ר בורלא על מנהיגותו, ונחישותו. כמו כן, ציינה הוועדה, את גאוותו של ד"ר בורלא בזהותו ובמורשתו היהודית, מחויבותו לערכים יהודיים ותמיכתו במדינת ישראל.

 

אלברט בורלא פייזר חיסון רביעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד