י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת המסיבות בקורונה

מרד במפלגה: ר"מ בריטניה בוריס ג'ונסון עלול לאבד את כסאו

מספר משמעותי של חברי הסיעה השמרנית שלחו לוועדת 1922 של המפלגה השמרנית מכתבים הקוראים להדיחו, ע"פ הדיווחים המספר עשוי להגיע ל-54 חברי סיעה מה שיגרום להדחתו של ג'ונסון  

מרד במפלגה: ר"מ בריטניה בוריס ג'ונסון עלול לאבד את כסאו
בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ע"פ הדיווח, קבוצה גדולה של מחוקקים במפלגתו השמרנית מתכוונת לשלוח ל"וועדת 1922" של המפלגה, זו שאחראית להכריז על בחירות פנימיות, מכתבי אי-אמון בג'ונסון בקריאה להחליפו. 

ע"מ לחייב את יו"ר ועדת 1922 להכריז על בחירות פנימיות צריכים 15% מחברי הסיעה השמרנית בפרלמנט לשלוח ליו"ר מכתבים רשמיים שבהם הם מצהירים זאת, ומכיוון שכעת יש בבית הנבחרים הבריטי 360 מחוקקים שמרנים – נדרשים 54 חברי סיעה. ע"פ הדיווחים כ-20 חברי הפרלמנט הבריטי צפויים להגיש מכתבי אי אמון ולפי ההערכות מספר המגישים עשוי להכפיל את עצמו ואף יותר וזאת ע"פ בדיקה של עיתון "הטיימס" שהעלתה כי 58 מחוקקים שמרנים העבירו לאחרונה ביקורת על ראש הממשלה, מה שיוצר היתכנות סבירה למהלך.

יש לציין כי מכתבי האי-אמון נשלחים באופן חשאי, ויו"ר ועדת 1922 של המפלגה הוא היחיד שיודע כמה מחוקקים שלחו לו את המכתבים הללו. כשמספר מכתבי אי האימון מגיע ל- 15% מודיע היו"ר על כך לפתע וכך יוצא לדרך הליך הבחירות.

הדיווחים מגיעים בצל החשיפה על כך שבמעונו הרשמי של ג'ונסון, נערכו במהלך תקופת הקורונה שלל אירועים, בהם מסיבות רוויות אלכוהול, בניגוד לתקנות הקורונה, וזאת בשעה שהאזרחים הבריטים נאלצו להסתגר בבתיהם בהוראת הממשלה כדי לעצור את התפשטות הנגיף, מה שאילץ את ג'ונסון בשבוע שעבר להתייצב בפרלמנט ולהתנצל בפני הציבור.

 

 

 

 

בריטניה בוריס ג'ונסון הדחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד