כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שרת החינוך נלחמת

בקרוב יבוטלו הבידודים האוטומטיים לילדים

במשרד הבריאות שוקדים בימים אלה על מתווה שיפסיק את הבידוד האוטומטי שנכפה על ילדים לא מחוסנים, שנחשפו לחולה מאומת | לפי המתווה המתגבש, תלמיד ישוב לכיתה עם קבלת תוצאה שלילית. ולאח"כ יבצע לאורך השבוע מספר בדיקות נוספות | שרת החינוך: "לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים"

בקרוב יבוטלו הבידודים האוטומטיים לילדים
בדיקת קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

במשרד הבריאות שוקדים בימים אלה על מתווה שיפסיק את הבידוד האוטומטי שנכפה על ילדים לא מחוסנים, שנחשפו לחולה מאומת. 

לפי המתווה המתגבש, ילדים שנחשפו לחולה מאומת, ישובו לכיתה מיד עם קבלת התוצאה השלילית. לאחמ"כ יבצעו תלמידים אלה מספר בדיקות לאורך השבוע וכך יוכלו להמשיך בשגרת הלימודים, בדומה למתווה הכיתה הירוקה שפעל עד לאחרונה. 

בהמשך לכך, סיפר היום (רביעי) שר הביטחון בני גנץ, במהלך סיור בבית החולים מאיר, כי הוא "מניח שנבחן בימים הקרובים את מדיניות הבידוד לילדים שאינם חולים". לדבריו, "וכולנו רוצים וצריכים לראות אותם בגנים ובבתי הספר". 

אורית פרקש-הכהן, שרת החדשנות, פנתה היום ברשת הטוויטר למשרד הבריאות, וביקשה לשנות את המדיניות בה ילדים לא מחוסנים שנחשפו למאומת, נדרשים לבצע בדיקת אנטיגן 'מוסדית' באחד המתחמים, ולא בדיקה ביתית כמו אלה המחוסנים.

"אין מקום בקצב ההדבקה הנוכחי - להמשיך לשגע את ילדי הגנים, הפעוטות והוריהם עם בדיקות מוסדיות מסביב לשעון", טענה פרקש. 

"לבטל את הבידודים לילדים בריאים!"

אתמול (שלישי), דרשה שרת החינוך הד"ר יפעת שאשא ביטון - ממשרד הבריאות, לשנות את מדיניות הבידודים העכשווית כלפי הילדים: "לבטל את הבידודים לילדים בריאים!", טענה בנחרצות. 

"הנתונים שבידי משרד החינוך לא מותירים כל ספק על הנזק הנפשי שנגרם לילדים שלנו מהתקופה הקשה הזאת", הסבירה שרת החינוך. "לכן, לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים", הבטיחה. 

בהמשך קראה ביטון אל משרד הבריאות ודרשה: "על משרד הבריאות לבטל זאת מיד. חייבים להציל את הילדים שלנו! זו הבריאות שלהם. זה החיים שלנו", כתבה ביטון ברשת הפייסבוק 

 

 

 

 

 

 

קורונה אומיקרון משרד הבריאות משרד החינוך בדיקת קורונה בדיקת אנטיגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד