כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פוטין העביר למוזיאון היהודי את 'אוסף שניאורסון'

התפתחות ב'פרשת אוסף שניאורסון' המלווה את חב"ד למעלה מ-20 שנה: נשיא רוסיה הגיע למוזיאון היהודי במוסקבה עם כ-450 ספרים השייכים לאדמו"רי חב"ד

הרב בערל לאזאר עם פוטין
הרב בערל לאזאר עם פוטין

התפתחות דרמטית ב'פרשת אוסף שניאורסון' המלווה את חסידות חב"ד במשך למעלה משני עשורים: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע היום (ה) בצהריים אל המוזיאון היהודי בבירה מוסקבה ועימו כ-450 ספרים שהיו שייכים לאדמו"רי חב"ד ואוכסנו בארכיון הלאומי של ממשלת רוסיה.

את פניו של הנשיא קבלו ראשי השלוחים במדינה, ובראשם רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר והרב יצחק קוגן, חבר אגודת חסידי חב"ד בחבר העמים.

פוטין פתח את נאומו: "לפני שנה נפתח המוזיאון היהודי שממשיך את המסורת היהודי ולמעשה מספר את סיפורו של העם היהודי. בכלל, המוזיאון הזה גורם לפתח דיבור בין שני העמים, וגורם לשלום בין הדתות, שזהו הבסיס לקיום ופיתוח רוסיה".

הנשיא דיבר בהרחבה על המוזיאון ותרומתו לעם הרוסי. כידוע, הנשיא פוטין היה מעורב היטב בהקמת המוזיאון ואף תרם את משכורתו החודשית - צעד שעורר הדים נרחבים ברוסיה.

בהתייחסו ל'אוסף שניאורסון' אמר פוטין: "היום, הספרים הללו חוזרים לעם היהודי. אני יודע כמה שנים וכמה מאבקים ניהלתם על מנת שסוף-סוף הספרים הללו יהיו בידיים שלכם.

"אני מקווה שאחרי שספריית שניאורסון שבה למרכז היהודי, יוכל כל בן-אדם ברוסיה ובעולם כולו, לבוא לכאן, ולעיין בספרים, ברוגע ובשלווה, להכיר ולראות דברים חדשים. גם אדם מודרני חייב את זה. יש לספרים הללו חשיבות גדולה מאוד ליהדות העולם, ולא רק ליהדות רוסיה".

הנשיא פוטין המשיך: "אני מברך אתכם בהצלחה, יש לכם אחריות גדולה על הכתפיים שלכם, אחריות גדולה מאוד על חינוך הילדים והיהודים". הנשיא סיים את דבריו ואמר: "אנחנו נותנים ליהודים את הספרים מכל הלב".

השבת הספרים מתבצעת תוך סיקור תקשורתי רחב: כמאתיים עיתונאים גדשן את לובי המוזיאון היהודי, השוכן במרכז קריית מוסדות חב"ד במוסקבה, לקראת בואו של הנשיא.

הרחובות הסמוכים נסגרו לתנועה, והתושבים המתגוררים בהם התבקשו שלא לצאת מהבניינים, עד להגעת פמליית הנשיא. צלפים הוצבו על הגגות.

הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב שלום בער לוין והרב שלמה קונין, חברי משלחת 'אגודת חסידי חב"ד', שמונו על-ידי האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל לפעול בדרכים משפטיות להשבת הספרים אל ספריית חב"ד במרכז חב"ד העולמי בשכונת קראון-הייטס, מתנגדים להעברת הספרים למוזיאון היהודי - ודורשים את השבת כל הספרים לרשות ספריית 'אגודת חסידי חב"ד'. חבר שלישי במשלחת, הרב יצחק קוגן, משתתף בטקס.






רוסיה ספריית שניאורסון ולדמיר פוטין בערל לאזאר ספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד