כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
המגעים להסדר טיעון

"היה להם דיל": הסיבה שנשיא העליון בדימוס אהרן ברק מסייע לנתניהו

חיים רמון, המשנה לראש הממשלה לשעבר, מסביר כי בין נתניהו לנשיא העליון בדימוס ברק התקיים דיל לאורך השנים ולדבריו הוא הסיבה שכעת ברק מסייע לראש הממשלה לשעבר בהסדר הטיעון | "ברק הוא משפטן על והפוליטיקאי הכי מוכשר שדרך על האדמה הפוליטית במדינת ישראל"

"היה להם דיל": הסיבה שנשיא העליון בדימוס אהרן ברק מסייע לנתניהו
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע התמיכה המפתיעה של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אהרן ברק, בעסקת הטיעון בין הפרקליטות לראש הממשלה לשעבר נתניהו, שר המשפטים לשעבר, חיים רמון מסביר מדוע בכיר המשפטנים בישראל נחלץ לסייע לנתניהו.

חיים רמון, המשנה לראש הממשלה לשעבר, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל וטל שלו ב-103FM והתייחס לפרשה: "עד 2017 נתניהו עבד אצל ברק, הוא עמד כחומה בצורה נגד כל פגיעה במורשת של ברק, הוא לא נתן להפריד את תפקיד היועמ"ש ולהעביר את פסקת ההתגברות, הוא מינה את כל המינויים שהם רצו, והיה להם דיל - הוא לא נוגע בהם והם לא נוגעים בו". לדברי רמון, "בשנת 2017 היה מהפך".

רמון מסביר כי "לחלק מהפרקליטות לא עבר טוב שנתניהו היה סכנה לדמוקרטיה בעיניהם, ואת הסכנה הזו צריך להסיר, ולכן הם הלכו וחקרו אותו בלי לבקש אישור מהיועץ המשפטי".

"בשלב מסוים", מסביר רמון, "התחיל גל האנטי ביבי, בעיקר אחרי שהיה בשלטון לבד, וחשבו שהוא עושה דברים נוראיים. אני לא שטוף שנאה ואני שומר על זכויות האזרח של נתניהו אבל אני מתנגד למדיניותו, רוב האנשים הפסיקו להתנגד למדיניותו והם מתנגדים לאישיותו", הוסיף.

רמון מסביר כי ברק בעצם מראה לנתניהו שהוא מכיר לו טובה: "אתה היית בסדר גמור, הסתבכת בוא נוציא אותך בצורה טובה יחסית'. והמסר, אם תהיו בסדר איתנו אתם תהיו בסדר".

לדברי רמון, ברק חושש שאם המשפט יימשך, זה יערער את המורשת המשפטית שלו, "הוא אמר את זה. כלומר אם המשפט יימשך, תהיה סכנה למורשתו. ולכן גם מהבחינה הזו, הוא רוצה שתהיה עסקה. ברק הוא משפטן על והפוליטיקאי הכי מוכשר שדרך על האדמה הפוליטית במדינת ישראל".

אהרן ברק חיים רמון הסדר טיעון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד