ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
האוקראינים מתחננים

רוחות מלחמה: הרוסים מאיימים, בריטניה שולחת נשק, הגרמנים מסרבים

אלפי חיילים ומאות טנקים רוסיים ממשיכים להתבצר על הגבול עם אוקראינה והמלחמה נראית קרובה מתמיד. בעוד בריטניה חימשה את האוקראינים בטילי נ"ט, גרמניה לא שועה לתחנוני האוקראינים לספק לה מערכות להגנה אווירית

רוחות מלחמה: הרוסים מאיימים, בריטניה שולחת נשק, הגרמנים מסרבים
חלק מהטנקים בגבול צילום: צילום מסך

אוקראינה התחננה לגרמניה שתשלח נשק כדי להרתיע מתקפה מצד רוסיה, והגבירה את הלחץ על הקנצלר אולף שולץ, שעד כה התנגד לקריאות לספק סיוע צבאי למרות האזהרות כי צבאו של ולידמיק פוטין עומד לפלוש לאוקראינה.

אנדריי מלניק, שגריר אוקראינה בגרמניה, אמר כי אוקראינה רוצה שספינות מלחמה גרמניות יסייעו בהגנה מפני התקפות רוסיות על חופיה בים השחור ומערכות נ"מ למניעת התקפות מהאוויר.

הבקשה מגיעה לאחר ששולץ, הואשם על ידי אוקראינה בהחלשת תגובת אירופה ונאט"ו מול רוסיה עם עמדתו הרכה, שולץ דחה ביום שלישי את הרעיון לספק אפילו נשק הגנתי לקייב - תוך ציון מדיניות גרמנית ארוכת שנים. כך דיווח ה'דיילי מייל'. זאת למרות שמדינות אחרות שלחו סיוע צבאי, כאשר בריטניה סיפקה אתמול (שלישי) לאוקראינה טילים נגד טנקים בניסיון להרתיע את התוקפנות הרוסית.

"מדובר בעיקר בספינות מלחמה גרמניות, שהן מהטובות בעולם, להן אנו זקוקים בדחיפות להגנה איתנה על החוף הארוך בים השחור", אמר השגריר מלניק לתקשורת הגרמנית. "יש ביקוש עצום למערכות ההגנה האוויריות המודרניות ביותר, שמיוצרות כיום על ידי חברות חימוש גרמניות". גרמניה מצדיקה את עמדתה כלפי רוסיה בטענה שהיא חייבת חוב היסטורי למוסקבה עקב זוועות שביצעו הנאצים נגד הסובייטים במהלך מלחמת העולם השנייה.

אבל נימוקים כאלה אינם מצליחים לשכנע עם קייב, שמצביעה על כך שהנאצים כבשו גם חלקים נרחבים ממזרח אירופה, כולל אוקראינה, במהלך המלחמה וביצעו שם כמה מהזוועות הקשות ביותר שלהם.

"מדהים שבברלין משליכה את האחריות ההיסטורית כטיעון לדחיית הסיוע הצבאי", הוסיף מלניק. "אחריות זו צריכה לחול על העם האוקראיני, שאיבדו לפחות שמונה מיליון איש במהלך הכיבוש הנאצי הגרמני באוקראינה".

אוקראינה רוסיה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד