כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תושבי העיר העתיקה נגד 'פורמולה 1': "זול ורדוד"

התושבים זועמים על קיומו של מופע ה'פורמולה 1' וחסימת הכבישים, בשלה הושבתו הלימודים במוסדות החינוך • רב העיר העתיקה הגר"א נבנצאל: "אין בזה שום מסר חינוכי"

רכבי הפורמולה. צילום: פלאש 90
רכבי הפורמולה. צילום: פלאש 90

תושבי הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים זועמים על עיריית ירושלים, המקיימת היום ומחר (ה-ו) את מופע 'פורמולה 1' בעיר. הסיבה: קיומו של המופע גורם להשבתת הלימודים במוסדות החינוך המקומיים.

לא מדובר במירוץ תחרותי של ממש, אלא בתצוגת תכלית של מכוניות מרוץ מסוג פורמולה 1, כשהן נהוגות בידי נהגי מירוץ ופעלולנים מהעולם. המכוניות יוזנקו ממתחם הרכבת הישנה ויקיימו את ההדגמה ברחובות שליד העיר העתיקה.

בשל כך, היום בין השעות 13:00 ל-20:00 ומחר בין השעות 8:00 ל-15:00 ייסגרו הרחובות הבאים: דוד רמז, דרך חברון, חטיבת ירושלים, יצחק קריב ודוד המלך וכן צירי תנועה המובילים לאזור.

המופע מתקיים ביוזמתו של ראש העיר, ניר ברקת. לדבריו, מדובר במופע המושך תיירות ותשומת לב חיובית לעיר. מנגד, תושבי ירושלים מתלוננים על הפקקים והעומס הנוצרים בשל המופע.

כאמור, תושבי העיר העתיקה התבשרו היום, כי לאור קיומו של המופע הם ייאלצו להשאיר את ילדיהם בבית, מאחר ובמוסדות לא יתקיימו לימודים כסדרם. כמה מהם עלו לביתו של הגאון הרב אביגדור נבנצל, רב העיר העתיקה, שהביע באוזניהם תמיהה ומחאה על קיום המופע בעיר: "אין בו שום מסר חינוכי, והוא גורם לביטול תורה של תינוקות של בית רבן".

אחד מהתושבים, הרב אפרים הולצברג, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "ראש העיר מתנהג כנער שמחפש בידור והרבה תשומת לב לקראת הבחירות הקרובות. זה הפך לסיוט עבור כל תושבי השכונה ובזבוז של כספי ציבור לצורך בידור זול ורדוד. לצערנו כל דבר שהוא הפוך מקדושה נמצא אצל ניר ברקת בראש סדר העדיפויות".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "באירוע הפורמולה 1 משתתפים רבבות מתושבי העיר, מכל המגזרים והאוכלוסיות, הנהנים מחוייה ייחודית ומתנופה תרבותית ותיירותית כאחד. תפעול האירוע מלווה באופן טבעי משיבושי תנועה וכדומה, שינויים בסדר היום של מקצת התושבים, שרובם ככולם מגלים הבנה לכך. העירייה עושה הכל לצמצום ההפרעה הנגרמת כתוצאה מהאירוע. יודגש, ההחלטה שלא לקיים לימודים בעיר העתיקה, הינה על דעתם היחידה של הנהלת בית הספר ואינה של העירייה".
ירושלים פורמולה לימודים עיר עתיקה הרב נבנצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד