כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחירים קשים

"דוחקים במשרד הבריאות: "הבידודים מסכנים יותר מהאומיקרון

ד"ר נוי כהן סגן מנהלת מיון ילדים באסותא אשדוד מתייחס הבוקר למתווה המתגבש להפסקת בידוד הילדים הלא מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת וטוען כי "הסוף לבידודי הילדים הוא נכון" | הד"ר כהן מספר: "ראיתי מקרוב את מחיר הבידודים על הילדים, הם מסכנים אותם יותר מהאומיקרון" 

"דוחקים במשרד הבריאות: "הבידודים מסכנים יותר מהאומיקרון
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ברקע הביטול המסתמן של מתווה הבידודים במערכת החינוך, מתווה שנכון להיום, שולח הביתה לבידוד של חמישה ימים מלאים כל ילד לא מחוסן שנחשף לחולה מאומת - מתגברים היום, הקולות בעד המהלך לביטולו.

עד כה נשמעו תומכים במתווה המתגבש בעיקר שרים ופוליטיקאים. הבוקר (חמישי) נראה כי ישנה תמיכה במהלך גם מן ההיבט הבריאותי, כאשר הד"ר נוי כהן, סגן המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים אסותא אשדוד מביע תמיכה גורפת וטוען: "בכל הקשור לווריאנט האומיקרון, אין שום סיבה שילדים ישלמו מחיר נוסף". 

לדבריו של הד"ר כהן, "יש להמשיך את מבצע החיסונים, להקפיד על מסיכות ובמקביל להחזירם כמה שניתן לשגרה".

כהן סיפר כי הוא רואה מקרוב את השפעת בידוד הילדים: "הם מקנים אולי הגנה בריאותית מסוימת, אך טומנים בחובם מחירים נפשיים וחברתיים קשים, שבעת הזאת צריך לקחת יותר בחשבון והם מסכנים אותם לא פחות ואף יותר מווריאנט האומיקרון", טוען הד"ר כהן.

"בעת הנוכחית, אל מול הנתונים השונים ניתן לקיים שיגרה מינימאלית של הוצאת הילדים מבידוד ולהסתפק בבדיקות בלבד", הוא קובע ומוסיף: "בפרספקטיבה של מספר שבועות, הצעד הזה יהיה ציון דרך בכל הקשור לחיים לצד הקורונה". 

נזכיר, לפי המתווה המתגבש בימים אלה במשרדי הבריאות והחינוך, ילדים שנחשפו לחולה מאומת ואינם מחוסנים, ישובו לכיתה מיד עם קבלת התוצאה השלילית. לאחמ"כ יבצעו ילדים אלה מספר בדיקות לאורך השבוע וכך יוכלו להמשיך בשגרת הלימודים, בדומה למתווה הכיתה הירוקה שפעל עד לאחרונה - ובניגוד למצב העכשווי, בו נדרשים ילדים אלה להיכנס לבידוד של חמישה ימים. 

אתמול (רביעי), הביע שר הביטחון בני גנץ תמיכה פומבית במהלך, כאשר אמר בעת סיור שערך בבית החולים מאיר, כי הוא "מניח שנבחן בימים הקרובים את מדיניות הבידוד לילדים שאינם חולים". לדבריו, "כולנו רוצים וצריכים לראות אותם בגנים ובבתי הספר". 

כאמור, שרים נוספים מחזיקים בגישה דומה לזו של גנץ, ביניהם שרת החינוך הד"ר יפעת שאשא ביטון שדוחקת זה זמן רב במשרד הבריאות לבצע את המהלך, "לבטל את הבידודים לילדים בריאים!", קראה ביטון למשרד הבריאות לפני יומיים. 

קורונה אומיקרון בידוד חיסון לקורונה משרד הבריאות אסותא אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד