ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

"העלבה וגידוף חיילים נחשבים כמו תקיפה פיזית"

צה"ל בלחץ • קצין מודיעין ראשי נפגש עם חיילים חרדים: "וידאתי שהם מכירים את הנוהל הנדרש כדי להסתובב בלי מדים" • "מקרים של תקיפת חיילים לא יחזרו על עצמם"

השבעת חיילים חרדים. צילום: בועז בן ארי
השבעת חיילים חרדים. צילום: בועז בן ארי

בעקבות תקיפת חיילים חרדים, נפגש קצין מודיעין ראשי, תא"ל אלי בן מאיר, עם קבוצת חיילים חרדים המשרתים במסגרת 'בינה בירוק' והביע מחאה חריפה.

בן מאיר: "נפגשתי עם החיילים החרדים וקיימת אצלם שביעות רצון גדולה מכל הצרכים שלהם, תנאי שירות, רכישת מקצוע ושילוב ביחידות השונות. המפקדים מצויים בקשר רצוף עם החיילים, ויש התחשבות רבה בהם - ובין השאר, באוכל ובשיעורים שמועברים להם.

"אנו מקיימים שיחות כל הזמן עם החיילים, וזו הייתה הזדמנות לדבר איתם על מה שעובר עליהם ולהגיד להם שזה לא יחזור על עצמו", הסביר בן מאיר את המפגש. "יש מנגנונים שמשתפרים כל הזמן. יש מספרי חירום לחיילים שאפשר להתקשר אליהם כל הזמן".

בהתייחסו לבעיות הספציפיות של החיילים החרדים, ולצורך להסתובב ללא מדים, ציין הקצין: "ישנם אתגרים וצרכים מיוחדים לחיילים מהאוכלוסיה הזו. לא אתייחס לערוץ הפלילי, אנו מטפלים בשלל הבעיות של החיילים ויש לנו אחריות על כולם. אנחנו נשתדל ככל יכולתינו לוודא שהדבר לא נהיה תופעה.

"לגבי תהליך הנסיעה בבגדים אזרחיים - מפתחים את העניין, חיילים רבים נוסעים על אזרחי הביתה. במרבית היחידות באגף מודיעין תנועה על אזרחי לא מקובלת, עלינו לדעת כי מדובר באנשי צבא. יש מנגנונים לקבל אישור כזה, ואני מוודא שהחיילים מכירים אותם ויודעים לבצע את הנוהל, כפי שעשיתי אתמול. יש ועדה מסודרת של אכ"א שבוחנת את הבקשות לגופן. יש הנחיה לחיילים להימנע ממצבים כאלה ולא להסתובב במקומות מסוימים ובשעות מסוימות".

לסיום מסר בן מאיר: "גידוף והעלבה הם אלימות כמו תקיפה פיזית. לכל חייל יש גיבוי מצה"ל, וישנה תוכנית המסייעת ללוות אותם בהמשך חייהם".

'בינה בירוק' היא תכנית המשלבת חרדים באגף המודיעין, בתכנית מגוון מסלולי הכשרה מקצועית בתחומי המחשב כגון: תיכנות QA, מחשוב, תוכנה וחומרה, מנהלי רשת וכדומה. מלבד תרומתם לצה"ל ולאגף המודיעין, החיילים מקבלים הכשרה מקצועית שמעניקה להם כלים להשתלב תעסוקתית באזרחות, כמו גם מעטפת ותנאים בהתאם לצרכיהם. כגון, מספר מוגדל של אנשי סגל שעומדים לרשותם, שיעורי תורה והתאמות נוספות.

כיום מונים באגף המודיעין כ-300 חיילים בוגרי מסלול 'בינה בירוק' במגוון היחידות. מערך המילואים של התכנית מונה כ-300 חיילים, קצינים ואנשי קבע. בנוסף יש כ-120 אנשי קבע וקצינים באגף המודיעין בוגרי תכנית 'בינה בירוק' המשרתים בתפקידים בצבא באופן אינטגרלי. אתמול גויסו עוד כ-70 חיילים נוספים לתכנית.
צה''ל תקיפה בינה בירוק חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד