כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

טיסה מפרנקפורט תנחת סמוך לשבת • 25 חרדים במטוס

עקב עיכוב המריאה הטיסה באיחור של 3 שעות, והיא תנחת סמוך לשבת • מרוץ נגד השעון: מתנדבים יביאו את הנוסעים לכפר חב"ד או לבני ברק • ביקורת: "למה הם עלו למטוס?"

מתנדבי זק"א בטרמינל עם אוכל לשבת; צילום ארכיון
מתנדבי זק"א בטרמינל עם אוכל לשבת; צילום ארכיון

מטוס של חברת אל-על ועליו כ-25 חרדים שהגיעו בטיסה מפרנקפורט, אמור לנחות בשעה 19:05 בנמל התעופה בן גוריון - כ-20 דקות לפני כניסת השבת.

מטוס הנוסעים אמור היה לנחות בישראל בשעה 16:00 לערך, אולם בעקבות עיכוב של כ-3 שעות בהמראה, הטיסה יצאה באיחור משמעותי.

בני משפחות הטסים פנו למוקד זק"א בבקשה לסייע לנוסעים לעשות את השבת בנמל התעופה בן גוריון.

מפקד אגף המבצעים של זק״א, חיים ויינגרטן, מספר ל'בחדרי חרדים', כי מתנדבים מבני ברק החלו לעשות סבב בין חנויות המזון המוכן, על מנת לארגן אוכל לשבת לנוסעים, "שמשום מה בחרו לעלות על טיסה שהייתה אמורה לנחות לאחר כניסת השבת".

אולם במהלך האיסוף, הוקדמה זמן הנחיתה, שנקבעה בתחילה ל-19:45 - לשעה 19:05, כ-20 דקות לפני כניסת השבת. בעקבות כך הופסק איסוף האוכל והתארגנו מספר מתנדבי זק"א שיאספו את הנוסעים עם הנחיתה, ויסיעו אותם לכפר חב"ד או לבני ברק, בהתאם לזמן שיעמוד לרשותם.

בזק"א רגילים לבקשות מסוג זה, אך בד בבד עם העזרה מותחים ביקורת על הטסים. "הרי היה ידוע מראש כי המטוס ינחת בישראל לאחר כניסת השבת, מדוע יהודי ששומר על כבוד השבת עולה על טיסה בידיעה שהנחיתה לאחר שקיעת החמה?" אומר ויינגרטן בכאב. "מוטב היה לו היו מוותרים על הטיסה בעקבות העיכוב, וחוזרים ארצה ביום ראשון".
טיסה עיכוב נתב''ג שבת זק''א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד