י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'עטרת ישראל' תעבור משכונת בית וגן להר נוף

מעבר מפתיע: ישיבת 'עטרת ישראל' תנטוש את בית וגן • היכן יוקמו המבנים החדשים, וכמה קומות יהיו בהם? • ומי אחראי לאישור התכנית בועדה המקומית לתכנון ובניה?

ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי. צילום: יצחק מאיר
ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי. צילום: יצחק מאיר



היסטוריה: ישיבת 'עטרת ישראל' המיתולוגית, בראשות הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, השוכנת בשכונת בית וגן בירושלים, תעבור לשכונת 'הר נוף' בעיר.

על הצעד המשמעותי הוחלט לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים, אישרה הקמת שני בניינים עבור הישיבה ברחוב חי טייב ב'הר נוף'.

ההחלטה אושרה ברוב קולות בישיבת הועדה המקומית, שנוהלה על ידי ר' ישראל קלרמן, מ"מ יו"ר הועדה לתכנון ובנייה, וזאת לאחר עבודה של מספר שנים בנידון. בתקופה הקרובה צפויה התוכנית לעבור להפקדה בוועדה המחוזית, ובסיומה, לאחר שתאושר סופית - תחל הבנייה.

על פי התוכנית, שני הבניינים יכילו שטח של 5,085 מ"ר. בניין אחד יהיה בן 9 קומות והשני בן 7 קומות. יש לציין, כי מדובר על מגרש שהוגשו אודותיו בעבר מספר תכניות, בהם בניית בית אבות ובניית 120 יחידות דיור חדשות, אך בסופו של דבר התקבלה החלטה של בעלי המגרש בתיאום עם עיריית ירושלים ולשכת התכנון המחוזית, להגיש תכנית מפורטת לבניין ציבורי בלבד.

יצוין, כי המבנה בו שוכנת כיום ישיבת 'עטרת ישראל' צר מלהכיל את מאות התלמידים הלומדים בישיבה, והנהלת הישיבה עמלה בשנים האחרונות על איתור מקום חילופי.

קלרמן, שעמל רבות בשנה האחרונה לקידום אישורי הבניה עבור הישיבה, בירך על ההחלטה שאושרה בתמיכת כל הסיעות: "אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לשבת כיו"ר בוועדה, שמאשרת את התוכנית של ישיבת 'עטרת ישראל'", אמר.
עטרת חי טייב קלרמן מעבר בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד