י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החלטה היסטורית

ההצעה שהתקבלה באו"ם תילחם ותעשה צדק

עשרות מדינות הצטרפו ליוזמה של שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, להילחם בהכחשת השואה ברשתות החברתיות. זו ההצעה השנייה בלבד של ישראל שמתקבלת בעצרת האו"ם, לאחר ההצעה לציון יום השואה הבינלאומי

ההצעה שהתקבלה באו"ם תילחם ותעשה צדק
עצרת האו"ם בקבלת ההחלטה ההיסטורית צילום: מתוך הטוויטר של גלעד ארדן

עצרת האו"ם קיבלה פה אחד (מלבד המשלחת האיראנית שהודיעה בדיון על התנגדותה למהלך) את ההחלטה שהגישה ישראל נגד הכחשת שואה.

‏ההצעה שאושרה ביקשה להגדיר את המושג "הכחשת שואה", שתכלול מרכיב תקדימי שיחייב את המדינות למנוע פרסומים מכחישי שואה גם ברשתות החברתיות, ותחייב את חברות האינטרנט לפעול להסרת תכנים המכחישים או המעוותים את השואה ולקרוא למדינות החברות בארגון לפעול נגד התופעה. מרכיב זה שולב בעקבות הגילויים כי הרשתות מוצפות בתכנים של הכחשת שואה, ובראש הרשימה פייסבוק שלא טיפלה ב־90% מהתלונות שהופנו אליה בעניין זה. כך קבע דו"ח של המרכז למאבק בשנאה דיגיטלית CCDH. ההחלטה שעברה היום (חמישי) היא השנייה בהיסטוריה שעוברת בעצרת האו"ם ביוזמת ישראל.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, שיזם את החוק כתב בטוויטר: "‏עשינו היסטוריה! הצעת ההחלטה שלנו נגד הכחשת השואה עברה פה אחד בעצרת האו״ם. זהו ניצחון ענק על מכחישי שואה מעוותים כמו איראן ומנהיגיה. העבודה הקשה השתלמה: עבור יהדות העולם, עבור מדינת ישראל ועבור הסבים והסבתות שלנו. אני מבטיח להמשיך להגן על זיכרון השואה ולהילחם באנטישמיות."

ההחלטה משבחת מדינות ששמרו על מחנות המוות נאצים ואתרי שואה אחרים כדי ללמד היסטוריה, וקוראת לכל 193 המדינות החברות באו"ם לחנך את הדורות הבאים על השואה כדי למנוע רצח עם עתידי.

הנציג האיראני באו"ם אמר בנאומו כי "ישראל מנסה באופן שגרתי לנצל את הסבל של העם היהודי בעבר ככיסוי לפשעים שהיא ביצעה בשבעת העשורים האחרונים נגד המדינות האזוריות".

 

 

אנטישמיות החלטת אום רשתות חברתיות הכחשת שואה גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד